HTC to jeden z tych producentów, który pomimo ogromnego doświadczenia, niegdyś niezłej pozycji na rynku i wielu interesujących smartfonów, dał się wyprzedzić konkurencji i jak to tylko możliwe stara się wrócić do dawnej kondycji. Idzie średnio, żeby nie napisać, że źle. Ale HTC ma też potencjał, który dostrzegają te firmy, które chciałyby mieć swojego smartfona w portfolio.
Pierwszego Nexusa zrobił dla Google właśnie ten tajwański producent. Po jego rozwiązania sięgał ostatnio Facebook, chociaż gł. skończyło się na nakładce systemowej, z którą debiutował jako pierwszy smartfon od HTC, niż gotowym Facebook Phone, a teraz swój smartfon chciałby mieć Amazon. Od kilku dni pojawiają się wiadomości, że to HTC ma wyprodukować Amazon Phone / Kindle Phone (oficjalnej nazwy oczywiście nie ma), ale też równie szybko przychodzą informacje dementujące te plotki, a główni bohaterowie milczą w tej sprawie i się odcinają od nich.
Kiedy jednak myślę o obecnej sytuacji HTC, to zaczynam, zdawać sobie sprawę, że współpraca z Amazonem może być dla niego jedną z solidniejszych desek ratunku. Bo może nie da się zarobić na tym urządzeniu kokosów, zwłaszcza że znając politykę Jeffa Bezosa, domyślimy się szybko, że ten nie będzie szukał drogich rozwiązań, to jednak popularność, jaką zdobywają urządzenia z serii Kindle, jest bardzo kuszącą perspektywą.
Rozmowy między HTC i Amazonem w sprawie wspólnego smartfona miały trwać już od czerwca (Tajwańczycy podobno przedstawili trzy propozycje), a samo urządzenie miało być dedykowane gł. użytkownikom Amazon Prime, czyli takim którzy opłacają roczny abonament, w ramach którego otrzymują określone korzyści jak np. dwudniową bezpłatną wysyłkę zakupionych produktów, czy możliwość oglądania wybranych programów i filmów oraz czytania książek bez konieczności wnoszenia kolejnych opłat itp.
Ciekaw jestem, czy oznaczałoby to, że tylko te osoby byłyby uprawnione do zakupu smartfonu? Czyżby to miał być wabik dla nowych klientów lub zachęta dla stałych, by jeszcze bardziej integrować się z usługami lidera rynku e-commerce? Zwłaszcza, że abonament wynosi zaledwie 79 dol. rocznie (ok. 240 zł). Niemniej, modele biznesowe proponowane przez Amazona są niezwykle interesujące, i jak widać opłacalne. Zatem solidny HTC mógłby liczyć na popularność swoich urządzeń, jeśli nie pod marką własną, to chociażby pod sztandarem Amazonu, który cieszy się sporym zainteresowaniem.
Źródło, foto: bgr, bloomberg, amazon, wikipedia, talkandroid