Facebook Twitter Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Intel»Dzięki Intelowi, również niewidomi będą mogli spróbować wirtualnej rzeczywistości!
    Intel

    Dzięki Intelowi, również niewidomi będą mogli spróbować wirtualnej rzeczywistości!

    Przemysław KrawczykBy Przemysław Krawczyk26 września, 2015Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Kamizelka Spatial Awareness Wearable na manekinie - fot. Intel

    Grafika w grach to nie wszystko i jestem w stanie dobrze bawić się przy kilku pikselach jak np. To the Moon czy Crypt of the Necrodancer. Ale nieraz i mi zdarzyło się podziwiać kunsztowne pejzaże, wyśmienite efekty cząsteczkowe czy refleksy świetlne odbijające się w wirtualnej wodzie. Jednak 40 milionów niewidomych i 250 milionów osób z mniejszym lub większym uszkodzeniem wzroku, musi obejść się smakiem w zetknięciu z graficznymi fajerwerkami. Czy wszystko stracone? Intel stara się, by tak nie było.

    [showads ad=rek3]

    O technologii RealSense pisałem przy okazji pierwszego notebooka ASUSA, który wykorzystywał tę technologię. W skrócie, to kamery umożliwiające sterowanie za pomocą gestów, bez potrzeby dotykania touchpada czy klawiatury. Intel wierzy, że w połączeniu ze specjalnymi sensorami, mogą przenieść w światy wirtualnej czy rozszerzonej rzeczywistości osoby, które nie są w stanie ich zobaczyć.

    Najważniejszym elementem całości jest kamizelka o nazwie Spatial Awareness Wearable, wyposażona w sensory: trzy na klatce piersiowej, kolejne trzy w okolicy pasa i po jednym na każdą nogę. Przy pomocy wibracji są w stanie wykryć obiekty w czasie rzeczywistym, razem z określeniem kierunków, w jakich są umieszczone. Jak mówił podczas targów CES Darryl Adams, pracownik Intela cierpiący na retinopatię barwnikową, reakcja jest natychmiastowa, a ta technologia umożliwia mu większe skupienie się na otoczeniu i zmianach w nim zachodzących.

    Umiejscowienie sensorów w Spatial Awareness Wearable - fot. Intel
    Umiejscowienie sensorów w Spatial Awareness Wearable – fot. Intel

    Zawsze doceniam takie inicjatywy u producentów i dobrze, że w końcu pojawia się ich znacznie więcej. Co najciekawsze, wspomniana kamizelka przyda się nie tylko w prawdziwym życiu, ale również daje duże pole do popisu dla twórców gier. Dzięki wykorzystaniu RealSense możliwe staje się wplecenie w świat wirtualny elementów prawdziwego otoczenia, a nawet chociażby biorytm. Już pojawiły się gry z tego korzystające – Nevermind i LaserLife. Ta pierwsza wykrywa rytm bicia serca i dostosowuje intensywność doświadczeń, w drugiej sterować możemy poprzez gesty.

    [showads ad=rek3]

    Wszystko zależy teraz od deweloperów i chęci do kompatybilności ich gier z RealSense. Tym bardziej, że dzięki temu mogliby dotrzeć do całkowicie nowego rynku odbiorców, a osoby, które np. chętnie postrzelałyby do wirtualnych wrogów w jakimś dynamicznym FPS-ie, wreszcie miałyby taką możliwość. Słyszałem ostatnio opinię, że nadchodząca wirtualna rzeczywistość podzieli los tej sprzed kilkunastu lat – chwilowy zachwyt, pół godziny zabawy i odejdzie w cień, czekając na kolejny rozwój technologii. Ale patrząc na doniesienia, takie jak ta informacja Intela, głęboko wierzę, że tak się nie stanie. A jeśli – będę mocno wkurzony.

    Strefy wykrywania obiektów dzięki RealSense - fot. Intel
    Strefy wykrywania obiektów dzięki RealSense – fot. Intel

    Widząc bowiem jakie cuda oferuje chociażby Samsung Gear VR, jestem pewien, że wszystko tkwi w zawartości, zarówno jakościowej, jak i ilościowej. A jeśli jeszcze twórcy otworzą się na osoby niepełnosprawne, może utworzyć się zupełnie nowa grupa graczy, którzy bedą bezproblemowo radzili sobie z tytułami nie gorzej, niż ich niemający problemów ze wzrokiem koleżanki i koledzy. Biorąc pod uwagę dodatkowo nie tylko wirtualną (VR), ale i rozszerzoną rzeczywistość (AR), uważam że kryje się tu spory potencjał i liczę na to, że zostanie dobrze wykorzystany. Przychodzi mi tu na myśl chociażby headset HTC Vive, w którym można poruszać się po pomieszczeniu. W połączeniu z sensorami kamizelki również byłoby to możliwe dla osób niewidomych. Intelu – jestem na tak!

    [showads ad=rek1]

    Źródło: intel

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Przemysław Krawczyk

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2023 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.