Dopiero co pisałem, że Amazon szykuje swój smartfon, a świat nowych technologii oblatuje informacja, że będą dwa urządzenia, a nie tylko jedno. Być może Jeff Bezos nie chce już tylko dostarczać tanich produktów, zatem tym razem Amazon ma zaoferować dwa warianty smartfonu. Rewelacje te podaje serwis Business Insider za Tech Crunch. Pozostaje więc postawić pytanie, czym będą się różniły od siebie te dwa modele, a że o portfele klientów będzie walczyła droższa wersja ze starszą, to te mogą być zasadnicze.
Opcja z górnej półki byłaby wyposażona w ekran 3D, który do wyświetlania obrazu, aby zachować jego głębię, bez względu na kąt, pod jakim będziemy patrzyli na ekran, wykorzysta cztery kamery, który będą śledziły nasz wzrok i ruchy głową. Zapowiada się odświeżone podejście do tematu 3D w smartfonach, chociaż jak na moje wymagania, zupełnie nie widzę konieczności korzystania z takiego ekranu. Pomijając jednak ten fakt, myślę że Amazon ma dużą szansę tchnąć w tę technologię nowe życie.
Drugi – tańszy model – mimo dementi Amazonu, miałby pojawić się jeszcze w końcówce tego roku. Czy będzie również posiadał tak interesujące rozwiązania w zakresie 3D? Tych informacji nie ma, ale za to spekuluje się, że miałby pracować na modyfikacji Androida zbliżonej do tej, na której działają tablety Kindle, czyli FireOS. Równie interesujące jest również na jakim systemie będzie działała droższa wersja smartfona?
Amazon ma również w planach możliwość fotografowania rzeczywistych obiektów, a potem na podstawie zdjęcia, które przesyłane byłoby do jego sklepu, umożliwianie zakupów dzięki algorytmowi, który potrafiłby rozpoznać, czego szukamy. W każdym razie projekt jest bardzo strzeżony. Nie można z urządzeniami wychodzić na zewnątrz, a przewożone są w specjalnych, zabezpieczonych stalowych obudowach. Nie ma też słowa o dalszej specyfikacji, więc wszystkie te znaki zapytania podkręcają oczywiście zainteresowanie branżowych mediów. Czy tak, jak tabletami Kindle Fire i smartfonami uda się Amazonowi zaskoczyć rynek?
Źródło, foto: Business Insider, techcrunch, amazon