Na początku roku Samsung pokazał dwie serie nowych tabletów z rodziny Galaxy. Są to modele NotePRO 12,2 i TabPRO 12,2, 10,1 oraz 8,4. Samsung poszedł w zupełnie nowym kierunku. Tablety otrzymały bardzo przyzwoitą specyfikację, są inaczej wykonane, a ich główną siłą napędową jest rozmiar, pod który stworzono nowy interfejs Magazine UX. Niedawno poznaliśmy ceny urządzeń, a dziś przyszedł czas na polską premierę, na której jesteśmy w Warszawie.
Warto w tym miejscu wspomnieć o specyfikacji tabletów. Różni się ona nieznacznie przy każdym z nich. Wszystkie wyposażono (w zależności od wersji i regionu) albo w 8-rdzeniowy procesor Exynos 5 Octa (w przypadku modeli z 3G), albo 4-rdzeniowego Snapdragona 800 (wersja z LTE). Nie brakuje pamięci RAM, która wynosi 3 GB w 12,2-calowych modelach i 2 GB w mniejszych, a na dane przeznaczono 16 GB lub 32 GB przestrzeni dyskowej. Wisienką na torcie jest zastosowanie w każdym modelu ekranów IPS Super clear LCD ze świetną, wysoką rozdzielczością wynoszącą 2560×1600 pikseli.
Szczególnie interesująco prezentują się NotePRO oraz TabPRO posiadające ekrany o przekątnej 12,2 cala. Zdecydowanie są to rodzinne urządzenia multimedialne, które mają za cel dostarczyć atrakcji i małym i dużym. Pod tym kątem zaprojektowano Magazine UX, czyli nową nakładkę na Androida (wszystkimi modelami zarządza KitKat 4.4), której nazwa zdradza nam niemal wszystko o swoich funkcjach.
Magazine UX pomyślano tak, aby tablet przypominał czasopismo. Zastosowano układ blokowy w interfejsie, zatem kojarzy mi się on bardziej z agregatorem treści (jeden wielki widget?), za co odpowiada interfejs Content Home UX. Jest to zupełnie inny sposób segregowania informacji, niż ten tradycyjny androidowy, gdzie na wielu pulpitach rozmieszczaliśmy swoje aplikacje i widgety, chociaż i tego tutaj nie zabrakło. Ale nowości, które ze sobą niesie są grzechu warte.
Jest zatem preinstalowana platforma Cisco WebEx Meetings do wideokonferencji, dzięki Remote PC dostajemy zdalny dostęp do swoich komputerów, a w Galaxy NotePRO znalazła się funkcja PenWindow, dzięki której narysowanie dedykowanym stylusem okna w dowolnym miejscu ekranu spowoduje uruchomienie wybranej aplikacji. Imponująco wygląda też zestaw płatnych aplikacji, które dostajemy razem z tabletami w pakiecie długoterminowej subskrypcji zupełnie za darmo. Są wśród nich Dropbox, Bloomberg Businessweek+ czy Livesport.tv.
Samsung na dzisiejszej konferencji zaprezentował naprawdę sporo możliwości, jakie dają nam te tablety, skupiając się na wielu cechach z zakresu tzw. work balance, czyli umiejętnego podziału czasu i przestrzeni w nowych Galaxy NotePRO i TabPRO, rozkładając akcenty pomiędzy rozrywkę i pracę, co ma ułatwiać właśnie nowy interfejs. W połączeniu z dedykowanymi rozmiarami, świetnym wykonaniem i bardzo mocnym hardware – nowe tablety Samsunga są niezwykle atrakcyjnymi i intrygującymi, a do tego bardzo eleganckimi urządzeniami.
Oto oficjalne ceny tabletów NotePRO oraz TabPRO, z rozróżnieniem na modele:
Model: | Rozmiar w calach: | Cena: |
GALAXY TabPRO WiFi 16G | 8,4 | 1599 zł |
GALAXY TabPRO LTE 16G | 8,4 | 1999 zł |
GALAXY TabPRO WiFi 16G | 10,1 | 1899 zł |
GALAXY TabPRO LTE 16G | 10,1 | 2299 zł |
GALAXY NotePRO WiFi 32G | 12,2 | 2999 zł |
GALAXY NotePRO LTE 32G | 12,2 | 3399 zł |