Facebook Twitter Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Apple»Apple z tabletowym kłopotem
    Apple

    Apple z tabletowym kłopotem

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński25 lipca, 2013Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    ipadtwo_90sekund
    ipadtwo_90sekund

    iPady sprzedają się coraz gorzej, chociaż o takich wynikach i tak konkurencja może oczywiście pomarzyć, ale udział firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo w rynku tabletów topnieje w oczach. Takiej sytuacji nie było jeszcze nigdy w historii jej tabletowej przygody. Apple w 3Q13 (2Q13) sprzedał 14,6 mln iPadów, co jest wynikiem niższym niż w tym samym okresie przed rokiem, kiedy nabywców znalazło 17 mln szt. Oczywiście automatycznie spadły też przychody ze sprzedaży z 8,78 mld dol. do 6,37 mld dol.

    Wciąż nie wiemy ile sprzedaje się „dużych” iPadów, a ile wersji mini. Jednak sądząc po popularności 7- i 8-calowych „dachówek”, wnoszę że z pewnością mniejszy brat podbiera sprzedaż większemu. Apple ma też spory problem z Samsungiem, który siedzi firmie z Cupertino mocno na plecach i goni ją pod względem sprzedaży tabletów. Chociaż do wyników Apple jeszcze mu daleko, to jednak poprzedni kwartał zamknął z 8,8 mln sprzedany urządzeń.

    Analizując te dane kołata mi w głowie myśl, że Apple może mieć problem z tabletami. Po pierwsze, o czym wyżej wspomniałem, iPad mini zabiera sprzedaż i zyski z wyników, jakie można by osiągnąć przy sprzedaży „dużego” iPada, bo jest dużo tańszy. Z drugiej strony tablet ten może ciągnąć sprzedaż obydwu tych urządzeń. Po trzecie konkurencja nie śpi i nie jest nią przecież tylko Samsung. Wczoraj Google pokazał kolejnego Nexusa 7, którego stworzył w kooperacji z Asusem i wysłał jasny komunikat – walka toczy się o każdy segment rynku. Poza tym, że druga odsłona tego tabletu jest świetna sprzętowo, to jeszcze w rewelacyjnej cenie, która daleko odstaje od iPada mini i jest bez dwóch zdań (oprócz świetnego hardware) jednym z największych atutów tego tabletu.

    Po czwarte w końcu – nie da się ignorować konkurencji w postaci chociażby Amazonu, a ten posiada równie udane urządzenie, co Google, które świetnie się sprzedaje i niebawem doczeka się swojej kolejnej odsłony. Mowa oczywiście o Kindle Fire, który wygryzł niemal całą konkurencję na rynku pod względem sprofilowania, w tym szczególnie firmę Barnes&Noble, która poddała się po ostatnich fatalnych wynikach finansowych z dalszą produkcją i sprzedażą świetnych tabletów z serii Nook.

    W świetle tych danych jestem pewien, że Apple tej jesieni pokaże dwa nowe tablety. I będzie to zarówno klasyczny iPad oraz jego młodszy i zarazem mniejszy brat iPad mini. Sprzedaż urządzeń Apple będzie jednak spadać, ale do czasu. W końcu ustabilizuje się na sensownym poziomie. Myślę, że będzie nim przedział od 10 mln do 14 mln tabletów na kwartał. Wiem, to wciąż duży rozstrzał, ale jedyny sensowny, jaki przychodzi mi do głowy. Apple nie był pionierem na rynku tabletów, ale jako pierwszy pokazał, jak to się robi. Nie straci koszulki lidera, ale będzie musiał o nią ostro powalczyć.

    Źródło: apple, bgr

    Foto: apple

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2023 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.