Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Chrome OS»Google agresywnie zachęca użytkowników Azure do przesiadki na swoją Chmurę. I robi to subtelnie…
    Chrome OS

    Google agresywnie zachęca użytkowników Azure do przesiadki na swoją Chmurę. I robi to subtelnie…

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński7 września, 2017Updated:7 września, 20173 komentarze3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Recenzja monitora Philips Brilliance BDM3490UC i podłaczene do niego Surface Book oraz Chromebook C202SA Asusa - 90sekund.pl

    Wiem, tytuł tego wpisu wygląda na niezły oksymoron. Agresja połączona z subtelnością, to musi rzeczywiście być niezły koktajl ;). Prawda jest taka, że nigdy nie kojarzyłem Google z mocnymi kampaniami, czy działaniami typowo agresywnymi w podejściu do konkurencji. Nie twierdzę, że tak nie było wcześniej, ale ja nie miałem jakoś szczególnie okazji się z tym zetknąć. Ale teraz nie kryję zaskoczenia. Otóż Google wysyła do użytkowników Chmury Azure – oferty na przekazanie Chromebooków oraz pakietów na jego usługę chmurową, by przekonać ich do jednoznacznej przesiadki na Google Cloud…

    Wg serwisu petri.com, tak mają wyglądać paczki od Google dla klientów MS Azure

    Oczywiście – business is business – ale do tej pory takie praktyki kojarzyły mi się wyłącznie z desperatami, którzy widzą, że nie mogą w sposób normalny przyciągnąć klienta, to sięgają po praktyki wprost bezpośrednie, wchodzące niemal z butami w rzeczywistość, w której na dobre zadomowiło się inne rozwiązanie. I dobrym przykładem jest chociażby to, że kiedy Chromebooki zdobywały popularność, to Microsoft próbował je wyśmiewać w swoich porównawczych kampaniach reklamowych. W końcu widząc, że z tortu szkolnego coraz więcej jest w udziale dla Google, ruszył w swojej batalii po autorytet matek, które w reklamach MS jednoznacznie wskazywały, że to gigant z Redmond oferuje najlepsze warunki dla rozwoju edukacyjnego ich pociech. W konsekwencji skończyło się tym, że to Microsoft musiał zacząć grać wg reguł Google: Windows jest darmowy, a do tego powstała jego edukacyjna wersja.

    Kiedy więc czytam, że wyszukiwarkowy potentat uderza w „azurowców” wysyłając im swój sprzęt, to czuję… hmm… niesmak(?). Tak, to chyba właściwe słowo. Chodzi mi o to, że to takie podejście trochę „na chama”. Żeby tylko upolować klienta w jeden z najbardziej prostackich sposobów, a przecież to nie jest takie oczywiste. Klienci korporacyjni, którzy siedzą w Azure, to poważne, długodystansowe biznesy, oparte o szereg dedykowanych usług od Microsoftu. Dla takich przedsiębiorstw problemem może być chociażby kompatybilność oprogramowania. I teoretyczna oszczędność, jest tutaj dosłownie teoretyczna przy globalnej przesiadce, wdrażaniu nowych procedur, szkoleniu pracowników etc. Azure to jedno z najlepszych tego typu rozwiązań na rynku. Nie wiem nawet, czy ktoś oferuje lepsze.

    Wg serwisu petri.com, tak mają wyglądać paczki od Google dla klientów MS Azure

    Skąd więc ta subtelność? Cóż, kto nie lubi dostawać prezentów? I w tym kontekście rzeczywiście myślę, że to jest jakiś sposób na chociażby obudzenie świadomości u potencjalnych klientów, że coś takiego, jak Google Cloud istnieje. Nie ma w tym przecież nic zdrożnego, że gigant z Mountain View tak postępuje, ale ja mam bardzo mieszane uczucia, bo to właśnie Google jawi mi się, jak taki desperat. Możliwe jednak, że jestem zbyt krytyczny w tej chwili, ale jakoś nie pasuje mi to do modelu biznesowego i wizerunkowego Google.

    Źródło: theverge za petri

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.