Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Android»Wśród tabletów z Androidem, to Kindle generują największy ruch internetowy w Ameryce Północnej
    Android

    Wśród tabletów z Androidem, to Kindle generują największy ruch internetowy w Ameryce Północnej

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński18 września, 2013Updated:18 września, 2013Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    kindle_slate_90sekund
    kindle_slate_90sekund

    Amazon nigdy nie podaje konkretnych liczb, jeśli idzie o sprzedaż tabletów Kindle. Nie wiadomo też ile firma na nich zarabia, ale różne firmy badawcze szacują, biorąc pod uwagę ceny podzespołów, że może udostępniać je na granicy opłacalności. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie na swoim sklepie Amazon zarabia i sprzęt jest tylko swego rodzaju bramką, która daje dostęp do wielu jego zasobów. O ile tablety Kindle nie są u nas tak popularne (chociażby dlatego, że nie ma polskiej wersji sklepu Amazon), o tyle w USA cieszą się już większym wzięciem, a w Ameryce Północnej – wg Chitika – firmy obsługującej reklamy i zajmującej się maksymalizacją przychodów reklamowych online – generują największy ruch w Internecie spośród sprzętu z Androidem!

    Biorąc pod uwagę ofensywę Google, który udostępnia swoje Nexusy 7, w równie atrakcyjnej cenie co Amazon swoje Kindle, to przede wszystkim firma Jeffa Bezosa dominuje w tym wyścigu. Chitika przebadał od początku czerwca do końca sierpnia ilość wyświetlanych reklam na konkretnych urządzeniach ze stron internetowych. Okazuje się, że najchętniej serfowali użytkownicy tabletów Amazonu, a ich ruch stanowił aż 42,5 proc. akcji w sieci. Na drugiej pozycji są urządzenia Samsunga i stanowiły 27,7 proc. ruchu, a na trzecim miejscu wśród tabletów z Androidem znalazły się Nexusy 7, generując przepływ na poziomie 7,2 proc.

    Chitika-Kindle-Samsung-Google-tables_90sekund
    Chitika – udział tabletów w ruchu internetowym – 90sekund.pl

    Dominatorem jest oczywiście platforma iOS na iPadach od Apple, która wśród wszystkich systemów pracujących na tabletach, odpowiadała do końca sierpnia za aż 84,3 proc. akcji w sieci. Ale np. Google ze swoim Nexusem 7 nie musi wcale wstydzić się takiego wyniku, który i tak wyróżnia się na tle pozostałej, androidowej konkurencji. Ta generowała wśród dachówek z systemem wyszukiwarkowego giganta 23,1 proc. ruchu, ale sumuje się na niego serfowanie z tabletów Asusa, Barnes&Noble, Motoroli, Acera czy HP.

    Wykres pokazuje też ciekawą tendencję. Nexusy 7 od czerwca do końca sierpnia generowały właściwie podobny ruch na stronach internetowych. Tablety Samsunga radziły sobie podobnie, ale tylko do początku sierpnia, kiedy ich udział zaczął spadać. Natomiast w tym samym czasie, kiedy sprzęt Koreańczyków zaczął tracić, wystrzeliły Kindle od Amazonu. Możliwe, że wynika to z ciekawych promocji edukacyjnych, które na ostatni miesiąc wakacji przygotowywali najwięksi dostawcy sprzętu.

    Szczerze jestem ciekaw, jak to wygląda w Polsce? Wg firmy Gemius, która zebrała dane o naszym ruchu internetowych – zarówno z tabletów jak i smartfonów – wynika, że w ogólnym rozrachunku również dominują urządzenia Apple, na których odwiedzamy strony internetowe, ale od początku roku ich udział maleje, a to co ubywa firmie z Cupertino, rośnie koreańskiemu Samsungowi. W tej chwili (dane z 9 września) wg Gemiusa 32 proc. akcji w sieci odbywa się na iPadach, iPodach i iPhone’ach, a 30 proc. na tabletach i smartfonach Samsunga, przy czym najpopularniejszym urządzeniem jest Galaxy Tab 2 wśród tabletów, a spośród smartofnów Galaxy S3.

    Źródło, foto: gemius, forbes, chitika, amazon

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.