Popularność Xiaomi w Chinach można już chyba śmiało porównywać do popularności iPhone’ów od Apple w USA i wielu innych krajach, gdzie od chwili uruchomienia sprzedaży, wszystkie urządzenia wyprzedają się co do sztuki. Ostatnim razem informowałem Was, że w 86 sekund Xiaomi sprzedał aż 100 tys. szt. swojego najnowszego smartfona (model MI-3). Teraz Chińczycy mogą pochwalić się jeszcze lepszym wynikiem. W trzy minuty kupiono aż 220 tys. Xiaomi, a firma zainkasowała w tym czasie 17,5 mln. dol. przychodu.
Żeby nie było tyle lukru muszę dodać, że w sumie w tej ilości sprzedały się trzy modele smartfonów tej firmy, jednak i tak robi to niezłe wrażenie. Klienci rozchwytywali gł. modele MI-3, HongMI oraz MI-2S. W każdym razie robi to na mnie spore wrażenie. Tym bardziej, że urządzenia te pracują na autorskiej nakładce na Androida o nazwie MIUI. Z powodu tej modyfikacji praca z zielonym robotem na pokładzie dostarcza zupełnie innych wrażeń, ponieważ nakładka jest tak napisana, że zmienia Androida nie do poznania. Z moich doświadczeń wynika też, że jest niesamowicie stabilna, a jej jedną z ważniejszych zalet jest możliwość modyfikowania niemal wszystkich elementów systemu. Ponadto co tydzień pojawiają się nowe paczki z aktualizacjami.
Wszystkie informacje na temat poczynań Xiamomi zawsze chętnie łowię, bowiem jestem przekonany, że wkrótce ta firma będzie chciała zaistnieć na globalnym rynku. Nie wiem, czy jest to kwestia roku – może dwóch lat – ale wiele wskazuje, że coraz bardziej umacnia swoją pozycję na rosnącym rynku chińskim. A Xiaomi od miesięcy udowadnia, że najnowszy rekord nie jest tylko efektem kampanii prowadzonej w ramach Dnia Singli, który miał miejsce w Chinach i z tej okazji przygotowano atrakcyjne oferty sprzedażowe, chociaż sporą rolę odgrywa tutaj umiejętnie prowadzony marketing. Nie wiem, z jakim pomysłem Xiaomi wystartuje na podbój Zachodu, ale niewątpliwie będzie się działo!
Źródło, foto: techinasia, gsm arena, xiaomi