O takich premierach z pewnością marzy wielu producentów, a już na pewno ci, którzy dzisiaj są w defensywie. Mam na myśli szczególnie takie firmy jak Nokia, BlackBerry, czy chociażby HTC. Najnowszy smartfon Xiaomi – model MI3, sprzedał się w ilości 100 tys. sztuk w sklepie na stronie internetowej w zaledwie 86 sekund! Zresztą to nie pierwsze takie wyczyny Xiaomi, na który z ochotą spogląda coraz więcej klientów. I zupełnie mnie to nie dziwi. Sukces tego sprzętu kryje się w bardzo niskiej cenie oraz rewelacyjnym hardware, który możecie znaleźć wewnątrz każdego modelu, nawet takiego, który nie jest pozycjonowany jako hi-end.
Przy okazji MI3 jest oczywiście na czym zawiesić oko. Więcej o jego specyfikacji pisałem TUTAJ, ale przypomnę tylko, że występuje w dwóch wersjach, z procesorem Qualcomm Snapdragon 800 (z zegarem 2,2 GHz) lub Tegrą 4 od nVidii (z zegarem 1,8 GHz). Wyposażono go również w 2 GB pamięci RAM oraz 16 GB lub 64 GB na pliki. Ponadto otrzymał wszystkie nowoczesne standardy łączności, jak Wi-Fi, NFC, LTE, Bluetooth 4.0. Obraz wyświetla 5-calowy ekran, oczywiście w rozdzielczości Full HD. A wszystkie te dobra w cenie zaczynającej się od 330 dol. (dla tych, którym nie chce się sięgać po kalkulator = ok. 1016 zł).
Xiaomi, który wyrasta na coraz silniejszego azjatyckiego gracza, zachęcił do przejścia do swoich szeregów w ostatnim czasie Hugo Barrę, który w Google odpowiadał za Androida, a teraz rozpoczyna pracę w szeregach tego chińskiego producenta na stanowisku wiceprezesa Xiaomi Global. Spekuluje się, że jego nowym przełożonym może zależeć, aby Barra pomógł im wejść na rynki zachodnie. Zastanawiam się tylko w jaki sposób, bowiem Hugo zasłynął jako świetny konceptualista przy projektowaniu Androida. Oprócz tego był również twarzą wielu prezentacji w Google, na których nie tylko pokazywał nowe urządzenia, ale też prezentował funkcje najnowszych odsłon systemu. Możliwe, że w podobnej roli widzą go mocodawcy z Xiaomi.
Ale tak fenomenalna sprzedaż smartfonów MI3, to nie jedyny sukces Xiaomi, który również chwalił się na swoim profilu w serwisie Twitter równie szybką sprzedaż swojego kolejnego produktu, czyli 47-calowego Smart TV z 3D, kóre w 58 sekund sprzedało się w ilości 3 tys. sztuk.
Po pierwszym półroczu 2013 roku Xiaomi pochwalił się, że sprzedał 7,03 mln urządzeń i uzyskał 2,15 mld dol. przychodu. To bardzo dobry wynik, bowiem w całym 2012 roku sprzedał w sumie 7,19 mln smartfonów. Jak na producenta, który debiutował w 2011 roku, to niesamowicie dobry wynik, a jego apetyt wciąż rośnie!
Źródło, foto: tnw – mi3, tnw – smart tv, tnw – hugo barra