Producenci mogą wychodzić z siebie i stawać na rzęsach. Wszystko, by dostarczyć jak najlepszy produkt na rynek. Ostatecznie jednak czy zostanie on doceniony decydujemy my – konsumenci. Dlatego rankingi i zestawienia, takie które zostały stworzone przez J.D. Power mogą po części odpowiedzieć na pytanie o to, jakie urządzenie jest pożądane przez nas na rynku.
Tym razem otrzymaliśmy zestawienie satysfakcji osób, które w ostatnich 12 miesiącach kupiło smart opaskę lub smartwatcha. Nie ma sensu trzymać Cię w niepewności, bo żadną niespodzianką nie będzie jeśli napiszę, że rankingi zdominowały dwie firmy. Apple i Samsung. Firma kalifornijska w smartwatchach, koreańska zaś w smartopaskach. Do zdobycia było maksymalnie 1000 punktów. Oceny zaś wystawiało 2696 konsumentów. Jak oceniano?
Pod uwagę brano takie czynniki, jak: łatwość obsługi, komfort użytkowania, żywotność baterii, funkcjonalność, cena, wytrzymałość, rozmiar wyświetlacza, wygląd ogólny, dostępne aplikacje, niezawodność i – na końcu – obsługę klienta. Jak widać mamy tutaj cały przekrój różnych elementów, które jako całość wpływają na nasze ogólne zadowolenie lub niezadowolenie. I tak w kategorii smartwatchy 852 punkty dla Apple i jego Apple Watcha. Za to tylko 10 punktów za nim jest Samsung. W przypadku Koreańskiego producenta możemy tylko domyślać się, że w głównej mierze za ten wynik odpowiada Gear S2. Na dalszych miejscach załapał się jeszcze Sony, FitBit i LG. O reszcie nie wspomniano. To pokazuje m.in., że smartwatche działające na Androidzie Wear nie są, aż tak popularne jakby się mogło wydawać, choć wyniki osiągnięte przez Sony czy LG nie są złe. Brakuje tutaj jednak takich producentów jak Huawei, Lenovo/Motorola, czy Asus – firm, które wypuściły również udane urządzenia. W przypadku inteligentnych opasek, króluje Samsung, a tuż za nim uplasował się Garmin. Tutaj konsumenci kierowali się w głównej mierze prostotą obsługi, ceną czy ogólną opinią w sieci.
Wyniki nie są zaskakujące, odzwierciedlają również popularność poszczególnych urządzeń, które w rankingu co prawda nie zostały wymienione, to można ich się łatwo domyślić – w przypadku Apple zadanie jest znacznie ułatwione ;). Wysokie miejsce Samsunga w obu zestawieniach podkreśla też, że koreańskie produkty, są nie tylko atrakcyjne hardware-owo, gdyż inwestycja we własny system operacyjny – Tizen – to dobra decyzja, trzeba bowiem przyznać, że urządzenia na nim działające są intuicyjne i proste w obsłudze. Również na dostępność aplikacji nie można narzekać. Apple także pod tym kątem jest mocny, tak więc pozycje obydwu firm nie powinny dziwić.
W smartopaskach widać już większą rolę takich firm jak Garmin, FitBit czy Jawbone, które w głównej mierze skupiają się na tej kategorii produktów. Jednak to Samsung wyraźnie wygrał tę kategorię, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że premiera Geara Fit 2 odbyła się stosunkowo niedawno. W takim przypadku zwycięstwo jest tym bardziej cenne, pokazuje bowiem, jak popularne są produkty stricte konsumenckie.
Źródło: jdpower