Wielkimi krokami zbliża się koniec 2013 roku i nastaje czas wielu podsumowań. Jedno z nich powstało w oparciu o filmy bądź teledyski, które miały największą oglądalność w serwisie społecznościowym YouTube – Rewind 2013. Ranking ten powstał w dwóch wersjach – według światowych oraz naszych rodzimych wyświetleń. W pierwszej kolejności przedstawię światowe podsumowanie.
Ciekawostką w tej kategorii jest fakt, że aż 80 procent wszystkich wyświetleń pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Ale przejdźmy do meritum. Światowy ranking podzielono na dwie części – według największej ilości wyświetleń materiałów wideo, a także jeśli chodzi o najczęściej odtwarzane klipy muzyczne.
I tak, w pierwszej piątce są (od końca) największych muzycznych hitów jest P!nk z „Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess” by PinkVEVO (237 mln 605 tys.) i Katy Perry „Roar (Official)” by KatyPerryVEVO (ponad 254 mln). Trzecie i drugie miejsce należą do Miley Cyrus z hitami „We can’t stop” (ponad 305 mln wyświetleń) i „Wrecking ball” (prawie 398 mln odtworzeń).
Liderem klasyfikacji światowych klipów muzycznych bieżącego roku okazał się zdecydowanie koreański wykonawca PSY ze swoim hitem „Gentleman”, który może pochwalić się w chwili pisania tego artykułu prawie 600 milionami wyświetleń! To oznacza, że średnio co 11 osoba na świecie obejrzała ten teledysk! Cóż za niesamowity wynik!
Jeśli chodzi o listę światowych materiałów wideo to zamyka ją na piątej pozycji „baby&me / the new evian film” by EvianBabies (ponad 67 mln), dalej są „Miley Cyrus Wrecking Ball (Chatroulette Version)” by SteveKardynal (78 mln), „How Animals Eat Their Food” | MisterEpicMann by MisterEpicMann (88 mln) oraz „Harlem Shake (original army edition)” by kennethaakonsen (95 mln). Na pierwszym miejscu uplasował się norweski duet Ylvis ze swoim hitem „The Fox (What Does The Fox Say?) z wynikiem ponad 276 mln wyświetleń.
Jeśli chodzi natomiast o polskie podwórko, wzięto pod uwagę wyłącznie odtworzenia w naszym kraju i myślę, że była to dobra decyzja, gdyż znalazły się na tej liście również zagraniczne przeboje, co pozwala porównać popularność polskich i zagranicznych materiałów. Pierwsza piątkę otwierają Naughty Boy La La La ft. Sam Smith oraz Psy – Gentleman. Natomiast kolejne trzy miejsca należą do polskich wykonawców, co mnie osobiście bardzo cieszy.
I tak, na trzeciej pozycji uplasował się finalista trzeciej edycji talent show „Mam Talent” – Kamil Bednarek z przebojem „Cisza”, do którego teledysk obejrzało prawie 22 mln osób. Drugie miejsce zdobył duet DonatanCleo z hitem „My Słowianie” z ilością ponad 23 mln wyświetleń. Zwycięzcą w kategorii najczęściej odtwarzanych klipów muzycznych w Polsce okazał się zespół Piersi z utworem „Bałkanica”, który w chwili pisania tego artykułu może pochwalić się prawie 24 mln wyświetleń! Myślę, że na polskie warunki to bardzo dobry rezultat. Gratulacje!
Listę najchętniej oglądanych filmów w tym roku zamyka na piątym miejscu Klub Dove Dove Real Beauty Sketches, dalej Czyli Wiesz CzyliSatyra Testy gimbazjalne część matematycznoprzyrodnicza, a już pierwszą trójkę otwiera wideo „Co mówi: Typowy Seba” z kanału AbstrachujeTV. Drugie miejsce należy do internetowego memu „Harlem Shake” w wykonaniu norweskiej armii. Zdecydowanym zwycięzcą najczęściej odtwarzanych w Polsce filmów wideo okazał się SA WARDEGA, który nakręcił policjantów, którzy próbują z lepszym lub gorszym skutkiem złapać go, gdy ucieka przed nimi testując tym samym ich sprawność fizyczną. Film nosi tytuł „Police Trainer” i obejrzało go do tej pory ponad 5 mln użytkowników.
Jak widać, tegoroczne podsumowanie jest bardzo ciekawe a filmy bardzo różnorodne. Globalne podsumowanie tegorocznych hitów serwisu YouTube znajdziecie TUTAJ.
Źródło, foto: blog google, blog youtube