Trudno nie cieszyć się z Microsoftem. Gigant z Redmond naprawdę zasługuje na gratulacje i dowody uznania. Jego pakiet biurowy – długo wyczekiwany Office na najpopularniejszy tablet świata – iPada, wreszcie pojawił się pod koniec marca w sklepie App Store, dedykowany właśnie większym ekranom z iOS na pokładzie. I od razu stał się hitem. W ciągu niespełna tygodnia pobrano go 12 mln razy. Teraz dowiadujemy się za sprawą Julii White, generalnej dyrektor ds. Office, która we wczorajszym wystąpieniu na konferencji TechEd North America przyznała, że w ciągu 6 tygodni, pakiet pobrano już 27 mln razy!
Wynik zachwycający, chociaż niewątpliwie o prawdziwym sukcesie mogłoby świadczyć, gdyby pani dyrektor jeszcze pochwaliła się, ile za sprawą tych instalacji dokonano płatnych subskrypcji pakietu, które otwierają drzwi do pełnej zabawy. Jednak jak zauważa serwis ZDnet, jeśli rzucić okiem na dane finansowe Microsoftu za ostatni kwartał, to widać, że liczba płatnych subskrybentów Office 365 Home wynosi 4,4 mln osób, a 1 mln przybył w 3 miesiące. Niewątpliwie można oceniać, że w jakimś stopniu przyczynił się do tego Office na iPada.
Ale sukces pakietu biurowego Microsoftu na tablet od Apple jest również mocnym kuksańcem dla Google, który w weekend majowy opublikował swoje Dokumenty na iPada i te w zestawieniu z tym, co zrobił gigant z Redmond wypadają wizualnie i funkcjonalnie wręcz fatalnie. Microsoft jest więc na fali, trzymam kciuki, żeby się na niej utrzymał i nie zmarnował tej szansy.
Źródło: zdnet