Google już wkrótce będzie miał w ofercie nowe urządzenie lub też urządzenia o roboczej nazwie – Smart Display, które de facto są Asystentem Google w formie głośników, ale poszerzone o wyświetlacz, na którym będą prezentowane poszczególne informacje, które wymagają zwizualizowania lub też po prostu – jako zwizualizowane lepiej się prezentują. Dlaczego piszę w liczbie mnogiej? Bo, jak donosi The Verge, na targach CES 2018 pokazano ich warianty w wykonaniu czterech firm: JBL, Lenovo, LG oraz Sony. Urządzenia idą więc o krok dalej niż typowe głośniki, ale moim zdaniem nie będą ich głównymi rywalami. Bo nie mają nimi być. Mają po prostu uzupełniać ofertę i walczyć z inwazją Alexy od Amazonu.
Zasadniczo – abstrahując od pozostałego portfolio głośnikowego – jak dla mnie – to idealne rozwiązanie. Widać to dobrze na wideo promocyjnym, które Google udostępnił na swoim oficjalnym kanale w serwisie YouTube:
Nie ma tutaj celowo żadnego jednego brandu, bo gigant żadnego z producentów faworyzować nie chce. Natomiast bardzo fajnie, że jest ich kilku, bo przynajmniej będzie można wybierać w ofercie. Smart Display mają debiutować w czerwcu oraz wyglądać tak:
Niestety brakuje jeszcze szczegółowej specyfikacji urządzeń. Zastanawiam się nawet, czy posiadają dotykowe ekrany? Ale sądzę (sądząc po wyglądzie niektórych interfejsów na powyższym wideo), że tak… No chyba, że taka funkcjonalność nie jest przewidziana, aby wymusić nawyki głosowej interakcji lub… nie robić konkurencji tabletom…
Chociaż, jak tak dobrze się zastanowić, to druga rzecz, która przychodzi mi do głowy i jest raczej dość swobodną myślą – to wariacja na temat tego, czy przypadkiem właśnie nie patrzymy na następców tabletów? Wiem, że to dość śmiała wizja, ale może wcale nie byłoby to takie głupie, aby w perspektywie czasu, zamienić typowe dachówki w bardziej funkcjonalne urządzenia do interakcji ze Sztuczną Inteligencją? W każdym razie rynkowy debiut Smart Displays, planowany jest na lato 2018r.