Jakiś czas temu Google wprowadził bardzo ciekawą usługę. Rozwiązanie bardzo przydatne, dzięki któremu szybko możemy zlokalizować zgubiony/skradziony smartfon/tablet. Samsung nie zamierza przypatrywać się, jak konkurencja wprowadza przydatne usługi i sam postanowił uruchomić swoje „koło ratunkowe”. Z jakim skutkiem?
Usługa Find My Mobile to równie dobry odpowiednik Menedżera Urządzeń Android. Powiedziałbym że bardziej rozbudowany, ale niekoniecznie o wiele lepszy. Przede wszystkim mamy tu możliwość zadzwonienia na swoje urządzenie. I tu interesująca zmiana w stosunku do Google. Mamy do dyspozycji 40 znaków na krótką wiadomość. Podczas dzwonienia telefon/tablet podświetla się i na ekranie wyświetla się napisana przez nas wiadomość. Duży plus, w stosunku do Google, gdzie telefon nawet nie podświetla się i tylko dzwoni dopóki go nie włączymy.
Oprócz tych standardowych możliwości takimi, jak zadzwonienie na urządzenie, zablokowanie go lub w ostateczności wymazanie danych, Samsung daje możliwość również śledzenia urządzenia. Niestety po przetestowaniu stwierdzam, że przy włączonym Internecie i GPS lokalizacja którą pokazywał mi Find My Mobile od tego, gdzie byłem w rzeczywistości sporo się różniła – około 300 metrów. Dodatkowo trasa była zaznaczona w linii prostej, co też nie ułatwia lokalizacji czy też drogi skradzionego sprzętu.
Kolejną funkcją jest zdalne odblokowanie ekranu. Działa ona bez zarzutu, po krótkiej chwili wyświetlacz – np. testowanego przeze mnie Samsunga Galaxy Tab 8.0 (recenzja już wkrótce) – bezproblemowo się odblokował. O ile możliwość śledzenia urządzenia jest moim zdaniem świetnym pomysłem, to odblokowanie samego ekranu nie jest niczym niezbędnym. Zastanawia mnie wręcz, po co miałbym tej funkcji używać? No chyba, że już w totalnie awaryjnej sytuacji, kiedy zawiodą inne metody i zlokalizowanie zguby będzie możliwe, bo zaświeci się zdalnie odblokowany panel.
Warto odnotować, że Menedżer Androida bez dodatkowych ustawień odnalazł i dopisał do listy tablet Samsunga. Jak sama nazwa wskazuje, usługa Google jest pomocna dla każdego urządzenia z Androidem, które podepniemy pod naszego konto. Find My Mobile można skonfigurować niestety tylko pod urządzenia Samsunga – szkoda.
Oczywiście obie usług działają bez zarzutu dopóki mamy włączony Internet w naszym urządzeniu. Kiedy go zabraknie być może na zawsze stracimy kontakt z naszym często ukochanym sprzętem.
Dlatego też tego typu usługi są bardzo dobrym rozwiązaniem, ale jeszcze nie doskonałym. Czy są możliwości by rozbudować je pod tym kątem? Myślę że tak.
Źródło, foto: samsungmedia