W tym wyścigu Samsung wyprzedził m.in. Apple, Nestle, Sony i Panasonica. Zdecydowali tak klienci, którzy zaufali tej marce i po raz drugi uznali ją za najlepszą. Badanie Campaign Asia-Pacific przeprowadził serwis Intelligence, przepytując ponad 6000 klientów z 12 krajów: Australii, Chin, Hong Kongu, Indiach, Indonezji, Japonii, Malezji, Singapuru, Korei Południowej, Tajwanu, Tajlandii i Wietnamu.
Ta decyzja klientów nie może być pomyłką. Samsung jest dosłownie wszędzie i świetnie sobie radzi. Zresztą dziwne byłoby to, gdyby gł. na swoim rynku, pomimo ogromnej ekspansji, nie znalazł uznania wśród swoich klientów. Oczywiście w tym rejonie działają wspomniane wcześniej Sony, Panasonic, ale też HTC czy Huawei. Jednak to ten koreański producent ma najsilniejszą pozycję.
Ciekawiej jednak wygląda sytuacja, kiedy pod lupę weźmiemy poszczególne regiony. I tak np. Sony było numerem 1 na Taiwanie i w Wietnamie. Apple za to rządził w Japonii i Australii. Samsunga jednak typowano aż na 8 rynkach, stąd jego pozycja lidera nie podlega dyskusji, chociaż w pierwszej piątce są za nim właśnie Sony, firma z Cupertino i Panasonic.
Źródło: campaignasia, intomobile
Foto: campaignasia