Nie ma miesiąca bez jakiejkolwiek ciekawej smartfonowej premiery, a te sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Wg raportu Juniper Research dostawy tych urządzeń w ciągu 2 kwartału br. wzrosły aż o 50 proc. w ujęciu rocznym w stosunku do 2Q12, przekraczając liczbę 230 mln urządzeń! Te dane potwierdzają również, że rynek mobile w ogóle niesamowicie przyspiesza. Wg chociażby ostatniej analizy Strategy Analytics, branża tabletowa urosła o 47 proc. w ciągu ostatniego półrocza względem tego samego okresu w roku poprzednim.
Wg szacunków Juniper Reasearch najbardziej swój udział zwiększył Samsung dostarczając 72 mln słuchawek, co przekłada się na 31 proc. wszystkich dostaw smartfonów w 2Q13! Mimo tak dobrego wyniku Samsung niekoniecznie może spać spokojnie, gdyż przyznał, że odczuwa spowolnienie sprzedaży, szczególnie flagowca Galaxy S 4. Podobnie – gorzej idzie Apple sprzedaż iPhone’ów, mimo że wciąż sprzedaje ich bardzo dużo. Jednak 2Q13 nie był dla firmy z Cupertino tak łaskawy, bowiem w stosunku do 1Q13 sprzedano aż o 17 proc. mniej iPhone’ów! Kto zatem podjada gigantów?
W pierwszej kolejności LG, który zwiększył sprzedaż swoich smartfonów rok do roku w 2Q13 aż o 114 proc!, a ta wyniosła 12 mln słuchawek. Po drugie drepczą im po piętach mniejsi gracze, jak ZTE, Huawei, a nawet Lenovo, produkując tańsze urządzenia. Rozkwit bowiem przeżywa średnia półka cenowa, a każdy z tych producentów dostarczył po ponad 10 mln swoich słuchawek w 2Q13. Dodatkowo coraz lepiej radą sobie Lumie od Nokii, o czym więcej pisałem TUTAJ.
Popularność azjatyckich, mniejszych graczy była już nieraz tematem tego bloga. Wynika z tego, że to tam powinniśmy uważnie kierować swój wzrok, bo niebawem firmy stamtąd będą rozdawać karty, zwłaszcza że zaczynają dostarczać coraz ciekawsze smartfony.
Źródło: crowdedbrain
Foto: apple, htc, nokia, samsung