Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Badania rynku»Reklama w Internecie rośnie najszybciej, ale nadal dominuje telewizja
    Badania rynku

    Reklama w Internecie rośnie najszybciej, ale nadal dominuje telewizja

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński1 lutego, 2014Updated:1 lutego, 2014Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    nielsen_wydatki_na_reklame_3_kwartaly_2013_90sekund
    nielsen_wydatki_na_reklame_3_kwartaly_2013_90sekund
    nielsen_wydatki_na_reklame_3_kwartaly_2013_90sekund
    Nielsen – procentowe ujęcie globalnych wzrostów i spadków wydatków na reklamę w poszczególnych kanałach w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku

    Firma analityczna Nielsen opublikowała w ostatnich dniach badania, z których wynika, że to reklama w Internecie rośnie najbardziej dynamicznie. Względem 2012 roku w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku zanotowała na całym świecie wzrost aż o 32,4 proc., niemniej przypada na nią póki co tylko 4,5 proc. rynku. Prawdziwym hegemonem jest wciąż telewizja, która może nie rozwija się tak intensywnie, bowiem wydatki na reklamę w tym medium urosły tylko o 4,3 proc. w ciągu trzech kwartałów ub. roku, jednak zajmuje wciąż pierwsze miejsce z 57,6 proc. globalnych udziałów.

    Z badań wynika również, że najmniej łaskawa na wydatki reklamowe dla telewizji była Europa, bowiem nie odnotowano właściwie żadnego wzrostu w regionie (0,0 proc.). Na naszym kontynencie obcinano chętnie za to kwoty na reklamę radiową, bowiem te zmalały o 6,5 proc. Odwrotny trend natomiast zauważono wśród reklamodawców latynoamerykańskich, którzy w tym segmencie częściej wydawali pieniądze, podnosząc swoje wydatki na ten typ promocji do 12,4 proc., co odbiło się pozytywnie na globalnym wyniku reklam w radiu i przełożyło na 0,7 proc. wzrost (chociaż i tak słabszy, niż w roku poprzednim).

    nielsen_wzrosty_i_spadki_reklamowe_3_kwartaly_2013_90sekund
    Nielsen – podział globalnego rynku reklamowego

    Ale gorzej mają pozostałe tradycyjne media papierowe. Tutaj wydatki na reklamę spadły globalnie do 2,2 proc. w gazetach i 1,1 proc. w magazynach. Pod tym względem gorszy rok miały też kina, gdzie wzrost przeznaczanych środków na tę formę komunikacji zmniejszył się do 1,3 proc. Jak zauważa Nielsen, reklamodawcy swoje budżety przesuwali w zamian do Internetu i oczywiście telewizji, a popularne były również kampanie łączone, które udają się dzięki emisji na wielu ekranach.

    Myślę jednak, że reklama internetowa, to wciąż spory kłopot dla agencji, które cały czas szukają najlepszego pomysłu na możliwości, jakie daje widoczność w sieci. O ile obecność na klasycznym ekranie komputerowym czy w notebooku nie jest problemem, o tyle formaty mobilne, ograniczone do kilku cali, wymuszają bardziej kreatywne pomysły na przekaz reklamowy. Wiadomo, że nie da się upchnąć w tej przestrzeni zbyt wielu banerów, bo zajmowałyby więcej miejsca niż treści. Tutaj akurat mogą sprawdzić się bardziej sponsorowane treści lub ambasadorzy marek w postaci np. blogerów o szerszym zasięgu, dzięki czemu łatwiej dotrzeć do konkretnego odbiory, zainteresowanego tematem.

    Obserwując Internet i to, jak prężnie rozwijają się usługi telewizji na żądanie właśnie w sieci, w postaci różnych serwisów streamingowych VOD, typu np. amerykański Netflix, jestem przekonany, że w przyszłym roku powyższe analizy będą zdecydowanie gorsze na rzecz telewizji, a Internet znowu urośnie. No chyba, że wielkie stacje zaproponują coś na tyle ciekawego, co pozwoli ponownie zawalczyć o widza, który zechce przełączyć się z małego ekranu na duży.

    Źródło, foto: nielsen, techcrunch

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.