Już przeszło 5 proc. ruchu w Internecie generujemy przy użyciu smartfonów i tabletów. Od zeszłego roku podwoiliśmy na nich swoją aktywność, a to pokazuje jednoznacznie, że coraz bardziej odpowiada nam ta forma konsumpcji treści w sieci. Ale z tych wyników wyłania się jeszcze jeden wniosek – przewaga w tym segmencie Apple nad Samsungiem w Polsce systematycznie maleje.
Raport, który przedstawiła firma badawcza Gemius pokazuje, że to urządzenia Apple odpowiadają za 33 proc. ruch urządzeń mobilnych na stronach internetowych. Natomiast podczas gdy odsłony z urządzeń nadgryzionego jabłka wzrosły w ciągu roku o 2 proc., to Samsunga aż o 25 proc.(!) i obecnie generują 28 proc. aktywność w naszej sieci.
Powodów do zadowolenia nie mogą mieć natomiast inni producenci, zwłaszcza Ci, którzy do niedawna rządzili na rynku nowych technologii:
W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak: Nokia (spadek o 37 proc. do 11 proc.) oraz Sony (spadek o 8 proc. do 12 proc.).
Paweł Kolenda, Managera ds. Badań IAB Polska komentując wyniki Samsunga trafnie zauważa, że dzięki atrakcyjnym cenowo ofertom operatorskim, rośnie popyt na smartfony i tablety. Przyznam, że sam najczęściej korzystam z Internetu albo na Galaxy Nexusie albo iPadzie (gł. w środkach komunikacji miejskiej).
Osobna sprawa, że to właśnie iPady są urządzeniami, na których najczęściej przeglądamy sieć. W ciągu ostatniego roku ich udział w ruchu internetowym wzrósł o 8 proc. (obecnie wynosi 24 proc.) Raport pokazuje jednak, że ta dominacja powoli się kończy. Następny jest bowiem iPhone, który zanotował 9 proc. spadek, a zaraz za nim Samsungi Galaxy S2 (tu spadek 5 proc. na rzecz innych urządzeń z rodziny), Galaxy S3 i Galaxy Tab2.
A Wy na czym najczęściej przeglądacie sieć?
Źródło: Gemius
Foto: Samsung mat. prasowe