Pierwsza edycja Nexusa 10 została przygotowana przez Samsunga, jednak drugą odsłonę tabletu Google przygotowuje wraz z Asusem. Widać, że współpraca ukuta na pierwszej edycji Nexusa 7 i kontynuowana przy jego drugiej odsłonie procentuje także dla dalszej współpracy. Ciekaw jestem jednak powodów tej decyzji. O ile Nexus 7 stał się najszybciej sprzedającym się tabletem z Androidem, o tyle nie spotkałem się z informacjami o spektakularnych sukcesach większego modelu od Samsunga, który przecież wystartował z ekranem o rozdzielczości 2560×1600 (300ppi) i z dobrą ceną. Czy to jest powód przesiadki?
Wg informacji serwisu Geek.com Google sprawdzał też sample innych urządzeń konkurencji, ale ostatecznie wybór padł na Asusa. Co ciekawe, sprzęt miałby trafić do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu i promowany będzie jako multimedialny tablet rodzinny. Ten sposób pozycjonowania nie jest wcale taki głupi. Każdy wie, że tablet to zbyt osobiste urządzenie, żeby dzielić je z innymi domownikami, jednak sam zauważyłem, że od jakiegoś czasu i u mnie sięgają po mojego iPada inne osoby z rodziny i bardzo żałuję, że iOS nie daje opcji lepszej personalizacji kont użytkowników, tak żeby moje dane były bezpieczne. Android od wersji 4.2 rozwiązuje ten problem, a od edycji 4.3 daje jeszcze lepsze funkcje personalizacji.
Wg serwisu geek.com, który powołuje się na dwa niezależne źródła, 10-calowy tablet trafi do sprzedaży zarówno w Google Play jak i w sieci sklepów Best Buy. Jego specyfikacja jeszcze nie jest znana, ale można zakładać, że na pewno nie będzie słabsza od zaprezentowanego niedawno Nexusa 7, zwłaszcza, że ma z niego korzystać cała rodzina.
Źródło: geek
Foto: google