Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Facebook»Nowa broń w ręku Facebooka – jeszcze dokładniejsza personalizacja reklam = jeszcze większa inwigilacja…
    Facebook

    Nowa broń w ręku Facebooka – jeszcze dokładniejsza personalizacja reklam = jeszcze większa inwigilacja…

    Laura KantorskaBy Laura Kantorska24 września, 2014Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    facebook_logo_90sekund
    Facebook - fot. Facebook

    Już niedługo reklamy będą jeszcze bardziej spersonalizowane. To dzieki platformie, nad którą od zeszłego roku pracuje Microsoft – nazywa się Atlas Advertiser Suite. Najnowsza wersja narzędzia będzie nazywała się po prostu Atlas i będzie służyła do dokładniejszego selekcjonowania odbiorców reklam i optymalizacji online. Nabywcą Atlasu zostanie Facebook, z zamiarem zastąpienia nim dotychczasowego AdsManagera.

    Przed Atlasem stoi niełatwe zadanie – ma za zadanie dostarczyć marketingowcom więcej informacji o użytkownikach portalu, niż te którymi dysponowali dotychczas. Nowa wersja platformy będzie nie tylko porównywała dane z samej strony Facebooka, ale także innych aplikacji wyświetlających reklamy. Będzie również pomagała w ustaleniu, jakie reklamy użytkownicy oglądają najchętniej, i jaki wpływ wywierają one na odbiorców, jaka jest skuteczność kampanii reklamowych, a także dostarczała reklamodawcom możliwość wykupu powierzchni reklamowej na portalu.

    Z pewnością ułatwi to gigantowi konkurowanie z innymi rekinami serwisów społecznościowych, takimi jak Yahoo czy Google. Nowe narzędzie będzie jeszcze uważniej śledziło nasze zachowania konsumenckie, w dodatku używając do tego różnych urządzeń, także mobilnych – do tego stopnia, że jeśli skuszeni reklamą, wyświetloną na ekranie smartfona postanowimy kupić produkt i użyjemy do tego komputera, obydwa te zdarzenia zostaną ze sobą powiązane i zaraportowane marketingowcom. Ma to być dużo skuteczniejsza metoda, niż stosowane do tej pory w śledzeniu użytkowników ciasteczka.

    Póki co nie wiemy nic o kosztach projektu. Premiera platformy będzie miała miejsce w Nowym Jorku, na konferencji Advertising Week, która rozpocznie się 29 września.

    Jest jednak i druga strona medalu – Atlas może okazać się mniej skuteczny, niż się przewiduje, jeżeli będzie brał pod uwagę także dane z ogromnej ilości kont nieaktywnych lub fikcyjnych. Moje wątpliwości budzi też stopień inwigilacji użytkowników – mimo, że spersonalizowane reklamy bywają pomocne, dla przeciętnego internauty śledzenie go przez wszystkie urządzenia, jakimi komunikuje się ze światem, będzie po prostu grubą przesadą, nawet mimo tego, że rejestrując się na portalu zgodził się na tego typu ingerencje poprzez akceptację narzuconego regulaminu. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić nawet do dezercji użytkowników, obawiających się o swoją prywatność.

    Źródło, foto: zdnet

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Laura Kantorska

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.