Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Google»Nie klikniesz już przypadkowo w reklamy na smartfonie i tablecie!
    Google

    Nie klikniesz już przypadkowo w reklamy na smartfonie i tablecie!

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński29 czerwca, 2015Updated:29 czerwca, 20152 komentarze2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Kto nie tapnął chociaż raz w reklamę banerową mobilną na swoim smartfonie – ręka w górę! No właśnie, pewnie nie raz Wam się to zdarzało, mi przytrafia się to niemal bez przerwy. I wcale nie dlatego, że jestem nieostrożny, po prostu tak te materiały są tworzone, że wcale nie potrzeba wielkich starań, aby w nie kliknąć. O ile przy krótkich tekstach jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, to już przy dłuższych, gdy roluję stronę już tak. Google to rozumie i wychodzi przed szereg z nowymi ficzerami w swoich reklamach, które nas przed niechcianymi i przypadkowymi klikami ochronią!

    [showads ad=rek1]

    Gigant z Mountain View nie jest jedynym dostawcą reklam w sieci, ale zdecydowanie tym największym, toteż przyznaje, że aż 50 proc. tapnięć w linki na urządzeniach mobilnych typu smartfony i tablety wynikają wyłącznie z incydentalnego przypadku, a nie z tego, że reklama odbiorcę danej strony internetowej zainteresowała. Teraz system analizy klików Google rozpozna trzy typy tapnięć w treści, aby rozeznać, czy rzeczywiście chcemy trafić na stronę reklamowanego produktu, czy to tylko pomyłka.

    [showads ad=rek3]

    Po pierwsze nie będą brane pod uwagę tapnięcia w obrazki przy ramkach. Często chcąc przewinąć stronę dalej, można narazić się na nieintencjonalne przejście do witryny reklamodawcy. Po drugie zostają zablokowane kliki w ikony aplikacji, tak aby w miejscu, w którym znajduje się krzyżyk z opcją rezygnacji z pobierania określonych treści, faktycznie do nich nie przekierowywał poprzez nieprecyzyjne trafie nań palcem. I po trzecie – tapnięcie w element reklamowy na stronie zostanie opóźniony na tyle, aby użytkownik sam mógł zdecydować, czy rzeczywiście zainteresowany jest promowaną treścią.

    Gratuluję Google pomysłu. Ciekawe, jaki wpływ mieli na to reklamodawcy, bo raczej wątpię, aby chodziło tutaj o nasze dobre samopoczucie. Korzyści dla użytkownika są tak naprawdę swego rodzaju efektem ubocznym. Nie jest przecież tajemnicą, że gigant wyszukiwania rozlicza się z firmami, które promują w jego systemie swoje produkty, poprzez opłaty wynikające z klików. To oczywiście spore uproszczenie, bo przecież zapewne jest więcej restrykcji wynikających z ilości czasu spędzonej na docelowej stronie marki etc. Niemniej – skoro 50 proc. tapnięć to niechciane pomyłki, to faktycznie przy rozliczaniu można mieć wątpliwości.

    [showads ad=rek2]

    Zyskają reklamodawcy, może odrobinę straci Google, a my będziemy szczęśliwsi, że uniknęliśmy przypadkowych przekierowań na niechciane strony. Wilk syty i owca cała.

     Źródło: google

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.