Sam byłem ciekaw, kiedy to wreszcie nastąpi, no i stało się! A właściwie dopiero do tego dojdzie, ale możemy być pewni, że szybko. Serwis Android Police przyjrzał się dokładnie plikom, które wraz z ostatnią aktualizacją Gmaila trafiły na jego urządzenia. Wygląda na to, że dni aplikacji od Google, w której byliśmy wolni od reklam są już policzone. W wersji oznaczonej numerem 4.6 pojawiły się pliki, które posiadają wiele odniesień do lokowania reklam. Pytanie teraz kiedy je zobaczymy oraz jak będą wyglądać? Oto jeden z fragmentów kodu prześwietlony przez AP:
<string name=”ad”>AD</string>
<string name=”ad_will_not_save”>Will not save ad as message</string>
<string name=”ad_will_save”>Will save ad as message</string>
<string name=”ad_dismissed”>Ad dismissed</string>
Wynika z niego, że możliwe będzie zapisywanie wiadomości lub rezygnacja z tej opcji. Czy to oznacza, że Gmail będzie wyświetlał reklamy w postaci przychodzących do nas wiadomości e-mail? Nie bardzo mi się uśmiecha taki sposób otrzymywania reklam od Google, zwłaszcza że dostaję na kilka skrzynek mnóstwo poczty każdego dnia, więc przebieranie w niej nie będzie należało do najprzyjemniejszych czynności. Wiele też będzie zależało, jak bardzo reklamy będą aktywne. Ale podejrzewam, że już wkrótce zaczną zyskiwać na popularności zewnętrzne aplikacje, które będą wolne od reklam lub niewielkim kosztem pozwolą się ich pozbyć. Zresztą innym pytaniem jest, czy będzie można je wyłączyć po uiszczeniu jakiejś opłaty?
Osobiście nie jestem wielkim wrogiem reklam, pod warunkiem, że nie utrudniają mi życia. Te, które wyświetlają się w moim Gmailu w przeglądarce internetowej nie są w ogóle inwazyjne. Ale systemy i aplikacje mobilne, to już inna bajka – tam nie ma po prostu miejsca na przestrzeń reklamową, więc ich sensowne ulokowanie, będzie sporym wyzwaniem dla Google. Kto wie, czy przy tej okazji nie pojawi się porządny pomysł, jak ten kłopot rozwiązać? Możliwe też, że będą one pojawiać się wyłącznie na pasku powiadomień i z tego miejsca będziemy mogli je usuwać, a jeśli tego nie zrobimy, to i tak nie będą się zapisywać w skrzynce odbiorczej, chyba że zdecydujemy inaczej.
Źródło, foto: android police, wikipedia