W świetle rewelacji dostarczonych przez Edwarda Snowdena, pojęcie zaufania jakiejkolwiek firmie, a już tym bardziej technologicznej, budzi na moich ustach szyderczy uśmiech. Ale wbrew pozorom tą ufnością obdarzamy bardzo wiele przedsiębiorstw, które na co dzień operują naszymi danymi. Ma je Facebook, Google, Twitter, Dropbox, Microsoft, Flipboard, Apple i wiele, wiele innych, żeby tylko wymienić niektórych graczy. Są jednak firmy, którym mimo wszystko przede wszystkim ufamy, które uważamy za niezwykłe, niezbędne i niepowtarzalne.
Raport analizujący, które spośród firm technologicznych darzą powyższymi uczuciami Amerykanie, przygotowała firma analityczna Forrester Research. Jak wynika z jej badań, pod względem zaufania największą popularnością cieszy się… Microsoft! Zdziwieni, że nie Apple? Faktycznie, jest to ciekawą niespodzianką, chociaż firma z Cupertino wylądowała na drugiej pozycji. Na trzeciej jest Sony, później Samsung oraz HP.
Firmę Apple doceniono za to w kategoriach Niepowtarzalna i Niezwykła, czyli emejzing pełną gębą ;) Ale coś w tym jest. Bo nie muszę słuchać zachwytów Amerykanów and firmą z nadgryzionym jabłkiem w logo, skoro także i moi znajomi, którzy zakochali się w Apple używają podobnych sformułowań. Niemniej, to Microsoft jest firmą, której najbardziej ufają Amerykanie i trudno z tym się nie zgodzić.
Twórca Windowsa jest obecny na rynku bardzo długo, zbudował powszechny i co najważniejsze – jednolity ekosystem, który świetnie radzi sobie na całym świecie. Do tego idealnie sprawdza się wśród zastosowań biznesowych, jak i domowych. Stabilna firma, która rzadko zawodzi, a zasadniczo – pomimo wzlotów i upadków – dostarcza przede wszystkim sprawdzone produkty. Jak tu nie ufać?
Źródło, foto: Forrester Research, geekwire, cnet