Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Badania rynku»Instagram – oto nowy lider wzrostów wśród serwisów społecznościowych
    Badania rynku

    Instagram – oto nowy lider wzrostów wśród serwisów społecznościowych

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński25 stycznia, 2014Jeden komentarz3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Instagram-logo_90sekund
    Instagram logo
    Instagram-logo_90sekund
    Instagram-logo_90sekund

    Myślę, że każdy, kto w tej chwili czyta ten post w Polsce ma z pewnością konto na Facebooku. Mógłbym również zaryzykować stwierdzeniem, że takowe posiada w serwisie NK.pl. Ale prawda jest taka, że każdy z nas nie tylko w jednym czy dwóch miejscach ma swoich znajomych. Internet jest ogromny, a rosnąca popularność innych platform, takich jak Google+, Pinterest, LinkedIn itp., tylko sprzyja coraz większemu wyborowi i poszerzaniu nie tylko grona znajomych, ale i zainteresowań. Na kogo zatem stawia cały świat w ostatnim czasie? Odpowiedzi udzieliła firma analityczna Global Web Index.

    popularnosc_spolecznosciowek_wg_wzrostu_90sekund
    Zmiany w aktywności użytkowników poszczególnych serwisów społecznościowych

    To, że Facebook ma ponad miliard użytkowników, to już wiemy. Ale przy takim potencjale nie można w nieskończoność rosnąć, zatem nie on cieszy się największą popularnością, chociaż numer jeden jest blisko z Markiem Zuckerbergiem związany. Tak, tak – jak widać z powyższego diagramu , pokochaliśmy fotografowanie i udostępnianie naszych zdjęć znajomym na Instagramie, i to właśnie ten portal społecznościowy rośnie najszybciej, ale to nie jest najistotniejsze, chociaż też ważne.

    popularnosc_spolecznosciowek_wg_serwisu_90sekund
    Rozkład sił wśród serwisów społecznościowych na świecie

    Musimy zdać sobie sprawę, że Instagram tak naprawdę dostępny jest wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych. Oczywiście można wejść na niego z każdej przeglądarki, na dowolnym komputerze, niemniej nie jest to rozbudowana strona, na której poprowadzicie pełne pasji rozmowy, czy wyszukacie jakichś konkretnych informacji. Prawdziwa zabawa odbywa się dopiero z poziomu smartfona czy tabletu. A skoro świat zaczyna klikać w obrazki i na nich się koncentrować, to znaczy, że jest to kolejnym dowodem na to, jak ważna jest sfera mobilna i wymyślenie, jak ją okiełznać.

    Wg Global Web Index to właśnie użytkownicy mobilni pozostają najbardziej aktywną grupą osób, które działają w sieciach społecznościowych. I to jest już gorsza wiadomość dla serwisów zbudowanych pod komputery i notebooki. Na ekran smartfona ciężko przenieść wszystko to, z czym mamy do czynienia na tym komputerowym. Ponadto ograniczenia stawiają również pakiety danych, które wystarczają na komfortową pracę w Internecie, bo większość stron i serwisów ma swoje odpowiedniki mobilne, które nie są tak zasobo- i pakietożerne.

    popularnosc_spolecznosciowek_wg_wieku_90sekund
    Aktywność użytkowników wg wieku – 90sekund.pl

    Przesunęły się również granice wiekowe najaktywniejszych użytkowników. Teraz to już nie tyle młodzież w wieku 16-24 lat, co 25-34 lat, a zatem osoby, które zaczynają się powoli stabilizować, mają swoją pierwszą pracę, zakładają rodziny. Jak widać, tylko poza YouTube (i Instagramem, którego tutaj nie widać), aktywność użytkowników na najważniejszych platformach przesunęła się do drugiej kategorii wiekowej.

    Z perspektywy reklamodawcy, to dobry target, bowiem dysponujący własnymi pieniędzmi, niezależnymi od rodziców. Ale prawdę powiedziawszy, to młodzi z tej pierwszej grupy są cenniejsi dla serwisów społecznościowych, bo to ich zainteresowanie danymi platformami winduje je w statystykach popularności, testują nowe funkcje i wpływają na ich dynamikę.

    Instagram testuje już reklamy, co zupełnie mnie nie dziwi. Trudno, żeby nie szukać pomysłu na wykorzystanie takiego potencjału, ale przed koniecznością przebudowania wszystkich swoich biznesów staną niebawem wszystkie platformy, jeśli wciąż będą chciały się tak samo mocno liczyć.

    Źródło, foto: techcrunch, globalwebindex

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.