Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Apple»Mokry sen twórców smartwatchy realizuje Apple. 46mln sprzedanych zegarków mówi samo za siebie!
    Apple

    Mokry sen twórców smartwatchy realizuje Apple. 46mln sprzedanych zegarków mówi samo za siebie!

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński4 maja, 201810 komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Zawsze trzeba być ostrożnym przy analizowaniu danych, które dostarczają zewnętrzni analitycy, bazujący na własnych, a nie oficjalnych danych. W przypadku Apple sporo można się domyślać, jeśli idzie o Apple Watche, bo producent nie zdradza, ile konkretnie smartwatchy sprzedał. W swoich kwartalnych raportach finansowych wrzuca je do jednego worka pod nazwą Others, czyli nie pozwala nam na jednoznaczne określenie, jaki jest przyrost lub spadek popularności jego watchy. Trudno też wywnioskować, jaki jest trend na poszczególne modele. I nie dziwi mnie to – dziwaczne plotki branżowe z tzw. łańcucha dostaw – potrafią podkopać niejednego producenta, a te ostatnio szaleją w związku z rzekomą złą sprzedażą iPhone’a X. A może to być dotkliwe szczególnie, kiedy mowa o produkcie nowym (vide Apple Watch), wciąż rozwojowym i niekoniecznie od razu skazanym na stanie się hitem.

    Ale po raz kolejny wiele wskazuje na to, że w przypadku Apple – sytuacja wygląda zupełnie inaczej, szczególnie w kontekście owej hitowości. Analityk Horace Dediu, absolwent Uniwersytetu Harvarda, ze strony analitycznej Asymco, która w swoich analizach opiera się na naukowych metodach badawczych, oszacował, że Apple sprzedał od 2015 roku aż 46 mln. swoich inteligentnych zegarków(!), z bazą klientów wynoszącą między 40mln. a 43mln. użytkowników! Jest to wynik, który wprawia mnie w zdumienie i zachwyt zarazem. Nie powinienem może tego pisać, ale uważam Apple Watcha za najbrzydszy ze wszystkich inteligentnych zegarów będących dziś na rynku i zdaje się, że sam nie jestem w tej opinii. Funkcjonalnie – przynajmniej na papierze, bo w testach nie miałem i krytykować nie chcę z tego powodu – jest właściwie taki sam, jak inne smartwatche konkurentów: czy to Samsunga z Tizenem OS, czy to te serwowane z Wear OS od Google.

    Apple Watch update. 46 million sold. User base likely 40 to 43 million. pic.twitter.com/BHdt0oOsB3

    — Horace Dediu (@asymco) 2 maja 2018

    Wiele też wskazuje na to, że ta popularność jest też niezależna od smartwatchy innych graczy, które można też łączyć z iPhone’ami. Argument, że klienci smartfonów od Sadowników są skazani tylko na zegarki od swojego producenta, więc naturalnie po nie sięgają nie chcąc opuszczać ekosystemu i przepłacać za nowe telefony plus dedykowane im zegarki – odpada. Zachodzę więc w głowę, skąd taka popularność Apple Watchy? Intryguje mnie to bardzo, bo od typowo technicznej strony nie widzę żadnej przewagi. Nawet interfejs – nie rzuca jakoś na kolana, chociaż czuję w kościach, że lepiej się nim operuje niż w środowisku Wear OS. Z szybkiego przeglądu opinii testerów wynika też, że na jednym ładowaniu baterii szału też nie ma, a na to szczególnie narzekają przeciwnicy inteligentnych zegarków.

    Jeśli więc rzeczywiście Apple Watche są tak mocne, to znaczy że Apple odkrył metodę na ich popularyzację. Mając w portfolio 1,3 mld sprzedanych telefonów, gigant z Cupertino posiada ogromną bazę klientów, której może z powodzeniem dedykować usługi oraz nowy sprzęt. Może wynika to wszystko z faktu, że nawet stare urządzenia Apple mają wciąż wsparcie, które wygasa naprawdę dopiero po wielu latach? Sam tego ze swoim iPadem 2 doświadczyłem. Chciałbym, żeby urządzenia z Androidem tak pracowały po tak długim czasie, jak sprzęt Apple. Ale też mimo wszystko – czuję, że to nie może być ta odpowiedź. Apple Wache to nowa rzecz w portfolio Apple, ale i dla świata w ogóle. Mogą je posiadać wyłącznie właściciele iPhone’ów, a szacowany przez Horace’a Dediu wynik pokazuje, że Jabłko nawet nie musi myśleć o otwieraniu się na androidowców.

    Tak czy siak – zachwycające!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.