HP idzie w kierunku profesjonalizacji swoich produktów mobilnych i zaczyna od tabletów. Krok zrozumiały, skoro na rynku rządzą Apple do spółki z Samsungiem. Dlatego na targach MWC w Barcelonie będziemy mogli od dziś oglądać dwa nowe tablety Amerykanów dedykowane dla biznesu. Co to oznacza? Rzućmy okiem na propozycję HP.
A legendarna firma stawia przede wszystkim na Windowsa 8.1 i w materiałach prasowych transparentnie zaznacza, że jej urządzenia powolą połączyć mobilne rozwiązania z desktopowymi. HP ElitePad 1000 G2 wyposażono na froncie w ekran wyświetlający obraz w rozdzielczości 1920×1200 pikseli, chroniony szkłem Corning Gorilla Glass 3. Napędza go 64-bitowy procesor Intela Baytrail, który wspomagany jest przez 4 GB RAM. Na dane otrzymamy – do wyboru – 64 lub 128 GB pamięci SSD. Łączność oprócz WiFi ma zapewnić ultrawydajny moduł LTE od Qualcomma.
HP zapewnia, że na ElitePad 1000 G2 uruchomimy nie tylko nowe, ale i stare aplikacje dedykowane systemowi Windows, dzięki trybowi zgodności programów. Ale oprócz tego tabletu Amerykanie przygotowali jeszcze jeden model HP ProPad 600. I tutaj wewnątrz 10-calowego urządzenia z ekranem w rozdzielczości 1920×1200 pikseli znajdziemy czterordzeniowy procesor Intela, ale tym razem jest to Atom. Na wyposażeniu znalazło się wyjście micro-HDMI oraz slot na karty pamięci, rozszerzający wbudowane 64 GB SSD o dodatkową przestrzeń. W tablecie są też dwie kamery 2 i 8MPx.
HP ProPad 600 dedykowany jest do rozwiązań dla IT. Wytrzymywać ma na jednym ładowaniu 8,5h czas pracy oraz być wyposażony w systemy zabezpieczające przed utratą danych.
Ostatnim urządzeniem – zdecydowanie mniej spektakularnym – jest HP TX1 POS – czyli tablet ekspozycyjny dedykowany sklepom i zasadniczo branży detalicznej do prezentacji produktów.
HP ma ambitne plany związane ze swoimi nowymi tabletami. Póki co znana jest cena tylko modelu ElitePad 1000 G2, która zaczyna się od 739 dol. Tak, mi też zrobiło się gorąco, bo nie bardzo rozumiem, jakie przedsiębiorstwa miałyby się na nie decydować? Może te, które pracują w całości w SAP-ie? Niemniej dobrze, że HP szuka swojej niszy. Rynek konsumenciej elektroniki mobilnej jest stosunkowo ciasny, zatem ten krok być może przekona przedsiębiorców, których biznesy w całości oparte są na Windowsie, chociaż najbardziej trafionynwydaje mi się pomysł z HP TX1, który znajdzie szerokie zastosowanie w wielu branżach: bankowych, hurtowniczych, detalicznych czy magazynowych.
Źródło, foto: hp