Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Google»Google aktualizuje warunki korzystania z jego usług. Teraz Wasze rekomendacje trafią do reklam
    Google

    Google aktualizuje warunki korzystania z jego usług. Teraz Wasze rekomendacje trafią do reklam

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński12 października, 2013Updated:12 października, 2013Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Chicago_google_techstop_90sekund
    Chicago_google_techstop_90sekund

    Google to firma, która żyje z reklamy. Posiada w końcu jeden z największych wirtualnych rynków w tej branży. Teraz wprowadza nowe zasady korzystania ze swoich usług, które jeszcze bardziej integrują się z naszymi danymi osobowymi, komentarzami i plusikami dawanymi określonym wpisom, miejscom, akcjom. Cały trik ma polegać na tym, że polubione przez nas treści i wystawione opinie, będą wyświetlały się osobom z naszych kręgów oraz rodzinie i znajomym przy reklamach produktów lub usług, które ocenialiśmy. Ma to dwojaki sens, bo nie dość, że oni lub my zobaczymy reklamę jakiegoś produktu, to jeszcze dodatkową zachętą do skorzystania z niego będzie opinia naszych bliskich (lub nas samych).

    Rekomendacje społecznościowe będą się wyświetlały osobom z naszych kręgów wszędzie tam, gdzie trafią na dany produkt w Internecie, który my wcześniej zaplusowaliśmy lub oceniliśmy komentarzem. Google podaje przykład restauracji, którą wyszukacie przez jego wyszukiwarkę, gdzie oprócz podstawowych informacji o danym miejscu, pojawi się o nim opinia wystawiona przez np. koleżankę z pracy. O ile ma to sens i jest fajnym rozwiązaniem pod względem praktycznym przy szukaniu fajnej knajpki na wieczór, o tyle jeszcze bardziej będzie przybliżać moim znajomym czy rodzinie aktywności, jakich podejmuję się w Internecie. Kurczę, nie wiem czy mam na to ochotę…

    Ale widać, że Google stawia na marketing szeptany i jest to strzał w 10! Przykłady mogą być bardziej prozaiczne – poszliście do kina na dany film, wystawiacie mu opinię w sieci, a Wasz znajomy jeszcze się nie zdecydował czy na niego iść. Widząc Waszą pozytywną lub negatywną opinię podejmuje decyzję o obejrzeniu filmu. Zastanawiam się jednak, jak to się będzie odnosiło do sytuacji, w której dany produkt, usługa, kampania itp. zbierze złe recenzje? Czy wówczas również przy jego reklamie zobaczymy negatywne oceny i komentarze?

    warunki-korzystania-z-uslug-google-info-90sekund

    W dalszym ciągu Aktualizacja Warunków korzystania z usług, Google przypomina o bezpieczeństwie korzystania z jego dobrodziejstw przez komórkę, sensie podwójnego zabezpieczenia konta, czy że nie należy korzystać z jego aplikacji prowadząc samochód. Jak dla mnie odwracanie kota ogonem. Kluczowe jest to, że gigant z Mountain View jeszcze mocniej integruje swoje usługi z naszymi poczynaniami w Internecie. W prawdzie podkreśla, że to my decydujemy, co udostępnić naszym znajomym, ale ja nie zawsze mam potrzebę dzielenia się ze wszystkimi wszystkim. Po co komu wiedza na jakie filmy chodzę, gdzie jadam obiady i w co lubię się ubrać? Przecież Google Plus zasadza się m.in. na aktywności w kręgach, do których dołączamy przez nasze zainteresowania. Czy wszyscy muszą wiedzieć co mnie akurat zajmuje, zwłaszcza przy personalizowanej reklamie?

    Może ktoś mi zarzuci, że wydziwiam, ale wolę mieć dla siebie jakąś przestrzeń w sieci, której nie muszą znać moi znajomi czy rodzina. W końcu Internet daje też namiastkę anonimowości, z którą pomimo wielu swoich aktywności dobrze się czuję. Czy to się teraz zmieni? Na szczęście Google zadbał o przycisk WYŁĄCZENIA tej usługi, jeśli nie chcemy by nasze zdjęcie, opinie i oceny pojawiały się przy reklamach, które oglądają nasi znajomi.

    Źródło: Aktualizacja Warunków korzystania z usług, centrum prasowe google

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.