Na naszym blogu często poruszam kwestię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, w różnych kontekstach: od strony czysto sprzętowej, poprzez aplikacje, na rozmaitych zastosowaniach kończąc. Dziś jednak o tym, co tygryski lubią najbardziej, czyli o grach. Nie ma co ukrywać: po pierwszym zachłyśnięciu się VR-em, przerobieniu masy filmów i dem, przychodzi taki moment, że mamy ochotę na większą interakcję z otaczającym nas wirtualnym światem. Podczas testowania headsetu Samsung Gear VR miałem okazję zapoznać się chociażby ze specjalną wersją Temple Runa, dynamiczną, kosmiczną strzelanką Vanguard, logicznym Darknetem, czy przygodówką point’n’click – Ikarus. Z tym większą przyjemnością mogę napisać, że na rzeczony hełm VR dojdzie dziś kolejna okazja, by zatopić się we wciągającej rozgrywce.
Keep Talking and Nobody Explodes intrygującym tytułem doskonale określa przebieg zabawy: jeden z graczy, ściślej – ten z headsetem, jest uwięziony w wirtualnym pomieszczeniu z tykającą bombą zegarową, którą musi rozbroić. Pozostali wcielają się w role ekspertów, którzy udzielają wskazówek jak tego dokonać, poprzez rozszyfrowywanie instrukcji, którą można sobie wydrukować, lub przeglądać na tablecie, czy innym urządzeniu z dostępem do sieci.
[showads ad=rek3]
Jest tylko jeden haczyk – oni tej bomby nie widzą, a więc nieustanna i szybka komunikacja jest tutaj kluczowa. Żeby nie było za łatwo, a przy okazji nudno, za każdym razem rozbrojenie wygląda inaczej. Rodzaje zagadek są generowane losowo i ich zawartość również. Dodatkowo, dostępnych jest 30, już skonfigurowanych, wyzwań.
Muszę przyznać, że rodzaj takiego asynchronicznego co-opa bardzo przypadł mi do gustu i jest powiem świeżości nie tylko dla VR, ale gier w ogóle. Świetny koncept, ciekawe jak będzie z jego realizacją, ale liczę, że nie zostanie schrzaniona. Dochodzi też tutaj aspekt, podobnie jak w Morfeuszu, zabawy wieloosobowej, co jest o tyle dobre, że na pierwszy rzut oka, headsety VR kojarzą się raczej z przeżyciem dla pojedynczej osoby.
[showads ad=rek1]
Keep Talking and Nobody Explodes studia Steel Crate Games ukaże się (lub być może już się ukazała w momencie, gdy czytacie te słowa) dzisiaj w Oculus VR Store w cenie 9.99 dol., a w tym roku ma pojawić się również wersja na PC.
Źródło: vrfocus