Nasz rodzimy operator Play wystartował razem z Google z nowym systemem płatności za aplikacje, gry i książki, które możecie kupić w sklepie Google Play ze swoich smartfonów lub tabletów z systemem Android, o którym pisałem TUTAJ. Korzystać z oferty mogą klienci Play posiadający umowę abonamentową. Teraz oprócz możliwości zapłaty kartą kredytową, będzie dostępna opcja „Dopisz do rachunku Play”, a za zakupy zapłacimy wraz z rachunkiem za telefon. Mimo, że rozwiązanie bardzo wygodne, to jednak obudziło kilka moich wątpliwości, które rozwiała p. Joanna Kwiatkowska z Play:
Michał Brożyński (MB): Kiedy zgubię telefon lub zostanie mi on ukradziony, to czy osoba trzecia będzie mogła podłączając swoje fikcyjne konto dokonać zakupów na moim urządzeniu dla siebie, narażając mnie na koszty?
Joanna Kwiatkowska (JK): W pierwszej kolejności zadziała blokada telefonu i karty SIM :) Dodatkowo prewencyjnie włączenie blokady zakupów mobilnych. Istnieje możliwość zablokowania zakupów z poziomu Play24, przez infolinię Play, w pos, ale pierwszym krokiem powinno być zablokowanie karty, aby nikt niepowołany nie mógł korzystać z karty.
MB: Czy będzie funkcjonowało dodatkowe zabezpieczenie przed dokonaniem płatności i doliczeniem określonej kwoty do rachunku w Play, np. gdyby kilka aplikacji w sklepie Play zechciał kupić mój kilkuletni Syn?
JK: Każdy zakup należy potwierdzić hasłem, dodatkowo można ustawić PIN w telefonie. Ponadto klient może w dowolnym momencie włączyć blokadę usługi przez Play24, kontaktując się z Play pod numerem 790500500 lub podczas wizyty w naszym salonie.
Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem dokonywania płatności zaraz po zakupie danego produktu i czekanie na wyższy rachunek nie należy u mnie do najprzyjemniejszych zajęć ;) Jednak z drugiej strony, jeśli kwoty nie są duże, rozwiązanie staje się dość wygodne. Myślę, że najlepiej będzie się z niego korzystało, kiedy zwyczajnie na karcie kredytowej zabraknie środków lub zarezerwujemy je na inne wydatki. W każdym razie chętnie przetestuję taką formę płatności.