Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Wirtualna rzeczywistość»Co wspólnego mają ze sobą Asasyni i wirtualna rzeczywistość? Fotel!
    Wirtualna rzeczywistość

    Co wspólnego mają ze sobą Asasyni i wirtualna rzeczywistość? Fotel!

    Przemysław KrawczykBy Przemysław Krawczyk27 sierpnia, 2015Updated:20 września, 2015Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Fotel do wirtualnej rzeczywistości firmy MMOne

    Jak ważne dla Ciebie jest krzesło lub fotel? Zwracasz na to w ogóle uwagę? Dla mnie najważniejsze jest, by było wygodne. Do obierania ziemniaków wystarczy byle zydel, ale kiedy pokonuję kolejne zastępy wrogów w strzelankach, kontroluję wielkie armie w strategiach czy rozgrywam emocjonujące pojedynki karciane w ukochanym (choć nie bez wad) Hearthstone – po prostu musi być wygodnie i tyle. Włączając w to chociażby poduszkę dla odpoczynku odcinka lędźwiowego przy dłuższych posiedzeniach.

    [showads rek=2]

    Niestety, w obecnym miejscu zamieszkania, nie mam obrotowego krzesła, tak pożądanego przy wrażeniach z wirtualnej rzeczywistości. Poczułem to dotkliwie przy ostatnich recenzjach, z Samsungiem Gear VR na czele i ruchy głowy, zwłaszcza do tyłu, wiązały się to z niemałą gimnastyką i ogólnym dyskomfortem. Gdy ujrzałem jednak MMOne od firmy MM-Company, nie chciałbym doświadczać wirtualnej rzeczywistości siedząc w czymś innym. Zresztą, poniżej dowód niesamowitości, dokładnie od 05:47.

    Ja jestem pod naprawdę dużym wrażeniem, ale strach pomyśleć, ile MMOne kosztowałby, gdyby się na niego zdecydować prywatnie, bo podejrzewam, że taka możliwość zaistnieje, ale póki co – przeznaczony jest dla, u nas już wymarłych, salonów gier oraz innych większych miejsc. To akurat zresztą mnie nie dziwi, bo fotel jest faktycznie spory, a dodatkowo możliwość obrotu o 360 stopni w pionie wymaga dodatkowej przestrzeni.

    [showads rek=1]

    I właśnie dotarliśmy do gwoździa programu. Jak można było zobaczyć na filmie powyżej, MMOne żywo reaguje na to, co widzimy w headsecie. Pokazano to na przykładzie dzikiej i szybkiej gry wyścigowej – Trackmania 2, która faktycznie idealnie nadaje się do tego celu. Znana jest bowiem z szalonych tras, których odcinki często pokonujemy pod dużym skosem czy wręcz do góry “nogami”.

    Fotel do wirtualnej rzeczywistości firmy MMOne
    Fotel do wirtualnej rzeczywistości firmy MMOne

    Oczywiście, żeby osiągnąć pożądany efekt, konieczna jest natychmiastowa reakcja i na szczęście zatroszczono się o to, bowiem opóźnienie ma wynosić ok. 1 ms. Mimo to, mam lekkie obawy przed nudnościami. Nie dość, że organizmy niektórych osób reagują negatywnie na samo przebywanie w headsecie, to już sobie wyobrażam, jak mogą się czuć, gdy przed oczami wydarzenia pędzą jak szalone, a gracz w fotelu dynamicznie porusza się we wszystkie strony.

    Chociaż z drugiej strony – być może tak będzie nawet lepiej. Wszelkie niepożądane objawy pojawiają wtedy, gdy to co widzimy, jest sprzeczne ze stanem faktycznym. Innymi słowy – jeśli poruszamy się w wirtualnej rzeczywistości, sami pozostając w miejscu, mózg wyczuwa, że coś jest nie tak i tu wszystko w rękach programistów, by go jak najskuteczniej oszukać. Zresztą – wystarczy spojrzeć w dół. Jeśli nie ma tam wirtualnego ciała, można poczuć zwiększony ruch w brzuchu. Zazwyczaj nie jest to nic złego, ale zapewne co wrażliwsi mogą reagować gorzej.

    Headset Samsung Gear VR Innovator Edition - 90sekund.pl
    Headset Samsung Gear VR Innovator Edition – 90sekund.pl

    Jakkolwiek by nie było, największy potencjał widzę głównie w grach wyścigowych, w których i tak siedzimy w kokpicie, a prędkość w połączeniu z ruchami fotela na pewno przysporzy niesamowitych wrażeń. Drugą kategorią są rozmaite kolejki górskie, a te nawet w wersji a’la Cardboard potrafią być świetne, a co dopiero przy użyciu takiego akcesorium!

    [showads rek=3]

    W MMOne ma zamiar zainwestować sam Ubisoft, czyli studio odpowiedzialne za znaną serię Assassin’s Creed czy bajecznych (ale wbrew pozorom – trudnych dla dzieci) Rayman Origins i Legends. Przeczuwam tu nie tylko dodatkowe pieniądze na ten projekt, ale również treść, tworzoną w tym wypadku na Oculus Rifta, z którym fotel ma współpracować. Nie wiem jak Ty, ale ja z chęcią wybrałbym się na tę przejażdżkę! MMOne będzie dostępny dla publiczności podczas Paris Game Week w dniach 28 października – 1 listopada.

    Źródło: cnet

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Przemysław Krawczyk

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.