Największy amerykański operator sieci komórkowej – Verizion, opublikował właśnie, że w zeszłym kwartale sprzedał 7,5 mln smartfonów, z czego aż 3,87 mln stanowiły iPhone’y od Apple. To przede wszystkim doskonała wiadomość dla firmy z nadgryzionym jabłkiem – Amerykanie kochają to przedsiębiorstwo równie mocno, jak jej smartfony.
Popularność na rynku iPhone’a od Apple nie trudno wytłumaczyć, firma zapracowała na nią przez lata dostarczając ludziom świetny, dopracowany i niezawodny produkt. To niesamowite, że tylko jedna seria urządzeń ma tak dobre wyniki. Mimo, że są one imponujące, to jednak sprzedaż „smartfonowych jabłek” była niższa niż 1Q13, kiedy to sieć Verizion upłynniła 4,1 mln słuchawek do Apple.
Od razu zadałem sobie pytanie, gdzie w takim razie jest reszta producentów, z ich urządzeniami? Ile sprzedaje się np. Nexusów od LG, a ile SGS4? Jak radzi sobie HTC, Sony, czy BlackBerry? A Nokia ze swoimi Lumiami? Niestety Verizion nie ujawnia jak wygląda sprzedaż innych urządzeń, ale myślę, że widząc dominację Androida, to smartfony z tą platformą są tuż za Apple.
A jak Polacy lubią się z tą amerykańską firmą i jej smartfonami? Niestety, polscy operatorzy nie są skorzy do mówienia. Wojciech Jabczyński – rzecznik prasowy Orange – napisał, że firma nie udziela takich informacji. Również Arkadiusz Majewski – Starszy Specjalista Działu Komunikacji Korporacyjnej w Plusie nie podał liczby sprzedawanych iPhone’ów, przypomniał jedynie, że:
(…) Plus nie ma podpisanej z Apple umowy na dystrybucję ich sprzętu, lecz kupuje go na rynku od firm pośredniczących w sprzedaży.
Pozostali dwaj operatorzy – Play oraz T-Mobile nie odpowiedzieli. A szkoda, bo liczyłem po cichu, że może uda się wyciągnąć jakieś wieści, ciekaw bowiem jestem jak siła iPhone’a rozkłada się na naszym rynku?
Źródło: cnet
Foto: apple