Cholera, co za informacja! Co za ceny! Czyżbym musiał rozbijać świnkę skarbonkę? Przyznam szczerze, że w pierwszej chwili kiedy dotarła do mnie informacja Amazona zacząłem już szukać młotka. Nowe urządzenia, każde w różnej specyfikacji technicznej, każde w innej, ale bardzo atrakcyjnej cenie. Jakby tego było mało szykuje się rewolucja jeśli chodzi o pomoc techniczną, a Amazon w swoich założeniach gniecie konkurencję i każde Call Center.
Pierwszy bohater to FIRE HD 6 Tablet
Jak sama nazwa wskazuje 6-calowe urządzenie, które oferuje rozdzielczość na poziomie 1280×800 px, co daje nam w przeliczeniu 252 ppi. Amazon podaje, że jednostka, która go napędza to czterordzeniowy procesor o częstotliwości zegara 1,4 GHz. Nie ma żadnej informacji, jaki to konkretnie model, ale jego wydajność wydaje się na dobrym poziomie. Nie podano też ilości RAM, jednak jeśli chodzi o pamięć dostępną dla użytkownika to mamy wybór – 8 albo 16 GB. Jest tutaj moduł WiFi, kamerki o niskiej rozdzielczości (2 i 0,3 Mpix) oraz różne opcje kolorystyczne, których jest aż 5.
Znajdziemy tutaj również akcelerometr i żyroskop. Całość ma wymiary 169 mm x 103 mm x 10,7 mm i waży 290 gram. Cena? Ekstremalnie niska – 99 dolarów! Jeśli 6 cali to za mało, można wybrać również wersję 7 calową, która różni się tylko wymiarami i ceną (149 dolarów), reszta jest dokładnie taka sama.
Tablet dla dzieci – Fire HD Kids Edition Tablet
Nie zapomniano o najmłodszych fanach technologii. Amazon przygotował dla nich specjalną wersję, która ma wzmocnioną obudowę, mająca zapewnić pełną ochronę przed uszkodzeniami fizycznymi. Ekran zabezpiecza szkło Gorilla Glass, tak więc został on solidnie przygotowany na konfrontację z dziećmi.
Mało tego. Wraz z zakupem otrzymujemy gwarancję na tego typu uszkodzenia, dzięki czemu będzie można go wymienić na nowy model w razie kłopotów. Specyfikacja jest dokładnie taka sama jak Fire HD 6, to ten sam tablet, tyle że przygotowany specjalnie pod młodych entuzjastów technologii.
Fire HDX 8.9 Tablet
O ile wcześniejsze propozycje były wycelowane dla mniej wymagających użytkowników i pod dzieciaki, tutaj mamy do czynienia z naprawdę solidną jednostką. I to właśnie dla niej mam ochotę wydać moje oszczędności. 8,9-calowy sprzęt o rozdzielczości ekranu 2560×1600 pikseli (339 ppi), o jednym z najszybszych (o ile nie najszybszych) procesorów na rynku w tej chwili. Czterordzeniowy Snapdagon 805, o taktowaniu 2,5 GHz. z układem grafiki Adreno 420 Blaze, wspomagany 2 GB RAM musi robić wrażenie.
Do tego dochodzi WiFi lub z wersja z 4G, do 12h działania baterii na jednym ładowaniu, dwie kamerki tylnia w rozdzielczości 8 Mpix, przednia w HD. Brzmi i wygląda to wszystko bardzo, bardzo atrakcyjnie i kosztuje 379 dolarów.
Mayday, Mayday! Czyli potrzebuję pomocy!
Specyfikacja techniczna robi wrażenie, ale jeśli napotkamy na problemy z naszymi urządzeniami, skorzystamy z dostępnej przez 24 h/7 dni w tygodniu, znanej już pomocy Mayday, która odpowie na Wasze wezwanie w ciągu maks. 15 sekund. Jak dla mnie rewelacja! Tylko zastanawia mnie, jak musi wyglądać ta pomoc od strony Amazonu, ilu ludzi musi tam pracować, by być do naszej dyspozycji przez cały rok, całą dobę, o każdej porze dnia i nocy. Jak musi to być świetnie zorganizowane, żeby ktoś zgłosił się po tak krótkim czasie? Niesamowite, choć jako osoba mająca doświadczenie w tworzeniu tego typu projektów, wiem, że z drugiej strony nie zawsze jest tak wesoło i tak wysoki poziom obsługi okupiony jest niezwykłą dyscypliną i poświęceniami. Nie zmienia to faktu, że jest to przykład na to jak powinna wyglądać pomoc techniczna. Inne firmy mogą się tylko uczyć.
Źródło, foto: amazon