Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Wideo»Amazon chce wygrać internety w wideo. Ale YT i FB nie mają się czego obawiać. Na razie.
    Wideo

    Amazon chce wygrać internety w wideo. Ale YT i FB nie mają się czego obawiać. Na razie.

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński11 maja, 2016Updated:11 maja, 2016Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Amazon Video Direct

    Jeszcze powinienem napisać w tytule, że i Snapchat nie ma się czego obawiać. Dlaczego? Bo sądzę, że Amazon nie do końca rozumie ideę obecnego wideo w Internecie. A tak się składa, że ogłosił wejście w ten świat ze swoim projektem Video Direct, w ramach którego twórcy mogą udostępniać swoje filmy. Oczywiście przy okazji będą na tych treściach zarabiać, w zależności od tego, jaki kanał dystrybucji wybiorą. Wówczas przychody mogą pochodzić z reklam emitowanych przed lub w trakcie interakcji użytkownika z tymi materiałami lub w schemacie rozliczenia za godzinę oglądania etc.

    Ku mojemu zdziwieniu – a byłem święcie przekonany, że największą popularnością będą miały się cieszyć materiały amatorów, jak ma to miejsce choćby na YouTube – Amazon stawia na początku na dużych graczy, chociaż oczywiście wszelcy twórcy mogą działać w jego nowym programie. Niemniej to przede wszystkim treściami robionymi przez Mashable, BusinessInsider czy Guardiana – Amazon chce przyciągnąć przed ekrany Video Direct odbiorców.

    Nie przekonuje mnie ta krucjata, bo widać jak na dłoni, co się obecnie dzieje w świecie internetowych treści. Coraz więcej serwisów udostępnia świetne jakościowo materiały. Jedne są oczywiście lepsze, a inne gorsze, ale prawda jest też taka, że tak naprawdę potencjał tkwi w tej chwili w wideo maksymalnie spontanicznym. To dlatego Facebook kładzie na nie nacisk, to jest również powodem sukcesu Snapchata – oraz – to na tej bazie wciąż działa YouTube, który wyrobił sobie taką pozycję w sieci, że ciężko z nim po prostu konkurować. A przecież YT też się zmienia, bo twory takie, jak chociażby Periscope jeszcze bardziej weryfikują, jakie wideo w sieci jest teraz trendy.

    Amazon Video Direct - fot. mat. pras.
    Amazon Video Direct – fot. mat. pras.

    Dochodzi do tego jeszcze jeden wątek. Skoro spontaniczne wideo napędza tę branżę w sieci, to znaczy że idzie za tym jeszcze jeden ważny element – mało profesjonalne wykonanie. I każdy się na to godzi – zarówno twórca, jak i odbiorca – bo jest to autentyczne, przemawiające i naturalne.

    Amazon musi Video Direct dopiero rozkręcić to u siebie, ale mam wrażenie, że dochodzi do tego jeszcze jeden kluczowy element, którego firma Jeffa Bezosa nie ma. I jest nim w istocie charakter społecznościowy, który pozwala się szerzyć treściom, jak wirusom. Udostępnianie, lajkowanie, komentowanie, angażowanie fanów – to wszystko idzie za modelami wideo znanymi ze Snapchata, Facebooka, YouTube’a, czy Periscope. A czy Amazon ma społeczność, poza tym że jakaś grupa ludzi opłaca stały abonament? No właśnie…

    I może to tylko moje wrażenie, ale potęguje się we mnie nie do końca jasne rozróżnienie, czym ma się różnić Amazon Video Direct od Amazon Video, które jest serwisem typu VOD i rzuca ponoć rękawicę Netflixowi? Skoro treści w wartościowej oprawie mają napędzać AVD widownię, to bliżej mu do serwisu strumieniującego filmy fabularne lub dokumentalne, aniżeli filmy pokroju tego, co można znaleźć w produkcjach najpopularniejszych YouTuberów. Tym bardziej, że treści te będą na pewno na wysokim poziomie, skoro Amazon co miesiąc chce przeznaczać milion dolarów nagrody za najlepsze produkcje w Video Direct.

    Źródło: wirtualnemedia

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.