Zerwanie z poprzednim wzornictwem, zmiana materiałów wykonania na bardziej eleganckie oraz dwie wersje sprzętowe. Wszystko to wiemy już od kilku dni, ale dzisiaj plotki stają się to faktem. Samsung zaprezentował swoje dwa nowe Chromebooki, które trafią w kwietniu na rynek. Poznaliśmy też ceny oraz dowiedzieliśmy się dla kogo są dedykowane.
Krok Samsunga to duża zmiana. Poprzedni model series 3 kierowany był for everyone. Z modelami, które dziś ogłoszono jest inaczej. Samsung podobnie, jak Dell czy Lenovo chce uderzyć swoim sprzętem z Chrome OS na pokładzie głównie w segment edukacyjny, który póki co jest na razie najbardziej chłonny i chętnie przyjmuje Chromebooki. Powód jest bajecznie prosty, urządzenia te są znacznie tańsze od klasycznych komputerów czy notebooków, które oferuje konkurencja z zainstalowanym systemem Windows. Tutaj właściwie odpadają wszystkie opłaty licencyjne, a aplikacje odpowiedzialne za rozwiązania z pakietu Office są darmowe.
Oczywiście rynek edukacyjny to jedno, a konsumencki to drugie, zatem nie musicie się przejmować, obydwa Samsungi Chromebook 2 będą dostępne też w zwykłej sprzedaży. Najciekawiej jednak wypada ich specyfikacja, o której wiemy teraz znacznie więcej niż ostatnio. Żeby nie być gołosłownym, pozwolę sobie przekleić ją z oficjalnej strony Samsunga:
O ile wersja z 11,6-calowym ekranem wypada standardowo dla segmentu Chromebooków w tej cenie, o tyle już drugi model, z 13,3-calowym ekranem, na którym ujrzymy obraz w rozdzielczości Full HD wygląda bardzo obiecująco. Szkoda tylko, że skoro mniejszy model nie posiada takiej rozdzielczości, ani tak dużego panelu, to nie ma lepszej wydajności na baterii, pomimo że wyposażony jest w dokładnie taki sam procesor. Co ciekawe, nie spotkamy tutaj architektury Intela. Wynika z tego, że znów będziemy mieli do czynienia z zamkniętą, tabletową konstrukcją. Bezgłośna praca i właściwie bez zbędnego przegrzewania się, to świetne zalety Chromebooka series 3. Mam nadzieję, że tutaj będzie podobnie.
Przy okazji dowiedzieliśmy się z ust wiceprezesa Mike’a Abary’ego – wiceprezes ds. marketingu i produktów IT dedykowanych konsumentom z Samsung Electronics America, – że przez ostatnie 3 lata to właśnie Chromebooki od Koreańczyków sprzedawały się najlepiej ze wszystkich pozostałych urządzeń z Chrome OS innych producentów. Natomiast Tod Pike, starszy wiceprezes w Samsung Enterprise Business Division dodał, że Samsung koncentruje się na rynku edukacyjnym, bowiem spośród czterech komputerów sprzedawanych szkołom w USA jeden jest Chromebookiem.
Nowe urządzenia od Koreańczyków będą też ciekawiej wykonane, a na pokrywie znajdziemy znaną z Samsunga Galaxy Note 3 fakturę imitującą obicie urządzenia skórą. Niewątpliwe będzie to korzystnie wpływało na elegancki i przyjemny wygląd Chromebooków 2. Szkoda tylko, że póki co, musimy obejść się smakiem…, no chyba że zdecydujemy się ciągnąć sprzęt z USA. Nie wiadomo też, czy pojawią się edycje z 3G/LTE.
Źródło, foto: samsung