Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    90sekund.pl
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST
    90sekund.pl
    You are at:Home»Android»Rynek smartfonów rośnie w niebywałymy tempie, ale giganci tracą
    Android

    Rynek smartfonów rośnie w niebywałymy tempie, ale giganci tracą

    Michał BrożyńskiBy Michał Brożyński31 lipca, 2013Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    collage_smartfony_90sekund

    Nie ma miesiąca bez jakiejkolwiek ciekawej smartfonowej premiery, a te sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Wg raportu Juniper Research dostawy tych urządzeń w ciągu 2 kwartału br. wzrosły aż o 50 proc. w ujęciu rocznym w stosunku do 2Q12, przekraczając liczbę 230 mln urządzeń! Te dane potwierdzają również, że rynek mobile w ogóle niesamowicie przyspiesza. Wg chociażby ostatniej analizy Strategy Analytics, branża tabletowa urosła o 47 proc. w ciągu ostatniego półrocza względem tego samego okresu w roku poprzednim.

    Wg szacunków Juniper Reasearch najbardziej swój udział zwiększył Samsung dostarczając 72 mln słuchawek, co przekłada się na 31 proc. wszystkich dostaw smartfonów w 2Q13! Mimo tak dobrego wyniku Samsung niekoniecznie może spać spokojnie, gdyż przyznał, że odczuwa spowolnienie sprzedaży, szczególnie flagowca Galaxy S 4. Podobnie – gorzej idzie Apple sprzedaż iPhone’ów, mimo że wciąż sprzedaje ich bardzo dużo. Jednak 2Q13 nie był dla firmy z Cupertino tak łaskawy, bowiem w stosunku do 1Q13 sprzedano aż o 17 proc. mniej iPhone’ów! Kto zatem podjada gigantów?

    W pierwszej kolejności LG, który zwiększył sprzedaż swoich smartfonów rok do roku w 2Q13 aż o 114 proc!, a ta wyniosła 12 mln słuchawek. Po drugie drepczą im po piętach mniejsi gracze, jak ZTE, Huawei, a nawet Lenovo, produkując tańsze urządzenia. Rozkwit bowiem przeżywa średnia półka cenowa, a każdy z tych producentów dostarczył po ponad 10 mln swoich słuchawek w 2Q13. Dodatkowo coraz lepiej radą sobie Lumie od Nokii, o czym więcej pisałem TUTAJ.

    Popularność azjatyckich, mniejszych graczy była już nieraz tematem tego bloga. Wynika z tego, że to tam powinniśmy uważnie kierować swój wzrok, bo niebawem firmy stamtąd będą rozdawać karty, zwłaszcza że zaczynają dostarczać coraz ciekawsze smartfony.

    Źródło: crowdedbrain

    Foto: apple, htc, nokia, samsung

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Michał Brożyński

    Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.

    Wideorecenzje
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    • O blogu 90sekund.pl
    • Kontakt
    • Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO
    © 2025 Copyright Michał Brożyński 90sekund.pl.
    • HOME
    • WIDEO 90SEK
    • RECENZJE SPRZĘTU
    • WEARABLE TECH
    • SMART HOME&CITIES
    • FOTO
      Featured

      Fotograficzny pojedynek mistrzów klasy średniej! Honor 8 kontra Samsung Galaxy A5 (2017)!

      By 3 kwietnia, 201712
      Recent

      Najlepsze, co mogło spotkać zdjęcia to Google Photos, czyli Zdjęcia Google!

      8 maja, 2018

      Sony, co Ty do diaska robisz?!?! Oto Xperia XZ2 z 4K HDR i podwójnym aparatem. Oficjalnie!

      16 kwietnia, 2018

      Test, recenzja, opinia – Motorola Moto Mods kamera 360 do Moto Z – oto, jak objąć świat jednym spojrzeniem!

      21 lutego, 2018
    • PODCAST

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.